پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کتابخانه اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور در روستای ازنی افتتاح می شود

مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندان گفت: کتابخانه اولین شهید روحانی دفاع مقدس کشور، حجت الاسلام سلیمانی فرد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در روستای ازنی بخش چهاردانگه ساری افتتاح می شود.

0
 

پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از شبستان، محمد فوقی، مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندان، امروز (۲۳ آبان) در آستانه آغاز هفته کتاب و کتابخوانی  گفت: کتاب و کتابخوانی در رشد و تعالی جامعه، تاثیر بسیاری دارد که برای تحقق این مهم، برنامه های متنوعی به مناسبت این هفته در کانون های مساجد این استان، اجرا می شود.

 

وی اظهار کرد: کتابخانه کانون های فرهنگی و هنری موعود فریدونکنار و کریم آل طاها کیاسر و همچنین کتابخانه شهید سلیمانی فرد، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس در روستای ازنی بخش چهاردانگه ساری افتتاح می شود.

 

فوقی با اشاره به اجرای مسابقه پیامکی از قرآن در کانون های مساجد مازندران، افزود: این کتاب الهی سراسر، پند و اندرز و درس های ارزشمند است که علاوه بر این دنیا  در مسیر اخروی، چراغ راهنمای بشریت است.

 

وی با اشاره به اینکه تجلیل از کتابداران و کتابخوان های فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی دیگر از برنامه های این پایگاه های مهم دینی است، بیان کرد: با ارزیابی که از کتابخانه ها، صورت گرفته در برنامه ویژه ای از این فعالان که عوامل مهمی در ترغیب و تشویق به مطالعه اقشار و سنین مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان و همچنین کودکان و نوجوانان هستند، بعمل می آید.

 

فوقی ابراز کرد: اقلام کتابخانه ای در مناسبت های مختلف بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برای تجهیز آنها، توزیع می شود که این اقدام در هفته کتاب و کتابخوانی، جلوه ای خاص می گیرد.

 

وی گفت: ۲۶۲ کتابخانه عمومی، ۹۶ کتابخانه باز و ۳۹۳ کتابدار در کانون های مساجد دیار علویان، فعالیت دارند که در مناسبت های دیگر سال به تعداد و تجهیز  آنها، افزوده می شود.

 

از ۲۴ آبان – ۱ آذر به هفته کتاب و کتابخوانی در ایران، نامگذاری شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.