پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۹۰ درصدی حضور گردشگر و مسافر در رامسر/کمبود تجهیزات مقابله با کرونا نداریم

0


به گزارش خبرنگار فارس در شهرستان رامسر، محمد آزاد فرماندار شهرستان رامسر امروز در گفت‌وگو با اصحاب رسانه در زمینه ویروس کرونا با تاکید بر اینکه در اوایل شیوع روزهای سختی داشتی و در همه زمینه‌ها درگیر بودیم که با پای کار آمدن همه اعضا و مسوولان شرایط بهتری ایجاد شد، اظهار کرد: از همه خیرین که در زمینه مدیریت ویروس کرونا کمک کردند تشکر کرد.

آزاد در زمینه تجهیزات بیمارستانی مقابله با کرونا کمبودی را نداریم چرا که در اوایل ایجاد ویروس دچار کمبود بودیم، گفت: در کنار همه این موضو‌ع‌ها بازار ما بیشترین آسیب را داشت که معیشت مردم نیز دچار مشکل شد که این معیشت وابسته به گردشگری بود که حضور گردشگران که افت شدیدی داشته و بالغ بر ۹۰ درصد کاهش گردشگر و مسافر در اقتصاد شهرستان هم دچار مشکل شدیم.

فرماندار شهرستان رامسر با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۸۶ واحد صنفی شهرستان رامسر داریم و قدردان تک تک واحد‌های صنفی هستیم که همکاری کردند، اما به ۲ هزار و ۳۹۳ واحد تذکر داده شد و حتی شاید واحدی چند بار هم تذکر گرفته باشد و گفتنی است ۱۰۸ واحد برخورد پلمپ و ۳هزار و ۸۸۵ واحد بازرسی شدند و ۱۳۶ مورد گشت مشترک انجام شد که مجموعه سازمان‌ها انجام دادند، ۳۷۹ پرونده ایجاد شد ۱۳۷ میلیون تومان هم ارزش ریالی جریمه‌های انجام شده بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه ستاد کرونا کشور وضعیت‌ها را براساس رنگ مشخص کرده که گفته در هر وضعیتی چه گروهی فعالیت کند و در شهرستان رامسر هزار و ۱۹۰ واحد در گروه شغلی ۲و ۳ هستند و یعنی چهار پنجم مشاغل شهرستان جز گروه یک هستند که می‌توانند تمام ۲۴ ساعت فعالیت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید دور‌همنشینی را کاهش داده و راه اصلی انتقال بیماری کرونا که از طریق تنفس هست ماسک زده و رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم سریع‌تر قطع زنجیره کرونا را داشته و هر چه زودتر خانواده‌ها در کنار هم قرار گیرند پس خواهشمندیم در مقطع زمانی کوتاهی رعایت کنیم که اولویت اول ما سلامت مردم است.

آزاد در ادامه گفت: مشاغل آسیب دیده در شهرستان شامل ۱۴ رسته شغلی بودند که بانک‌های عامل مشخص شدند و حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شد که میزان ۸۴ درصد اعتبار جذب و پرداخت شد و در تلاش هستیم که مابقی تسهیلات را اختصاص دهیم.

حمیدرضا مبشری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از اول اسفند سال قبل تاکنون ۲ هزار و ۳۸۴ بیمار داشتیم و ۲ هزار و ۱۳۱ بهبود یافته و امروز هم ۴۴ بیمار بستری هستند که ۸ نفر در آی سی یو و شرایط سختی را دارند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۵۸۲ خانوار در قرنطینه هستند، گفت: حدود ۲۰ درصد  از فوتی‌های رامسر غیربومی هستند.

 /۸۶۰۳۹/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.