پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۵۷ درصدی شمار فوتی های سرصحنه تصادف در مازندران

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نجفی بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از کاهش ۵۷ درصدی فوتی‌های سر صحنه تصادفات رانندگی در تیر ماه سال جاری در محورهای برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی چهارساله در فوتی‌های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه‌های برون شهری و روستایی شده است.

وی در ادامه به کاهش ۵۷ درصدی فوتی‌های سر صحنه در محورهای استان درتیر ماه امسال اشاره و اظهار داشت: در همین راستا در چهار ماه اول سال جاری نیز شاهد کاهش ۴۵ درصدی فوتی‌های سر صحنه در جاده‌های مازندران به نسبت مشابه سال قبل بودیم.

نجفی در ادامه افزود: هر ساله در شش ماه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده‌ای از سفرهای بومی و غیر بومی در سطح استان و در نتیجه افزایش تصادفات و فوتی‌های رانندگی هستیم که خوشبختانه در سال جاری با گستردگی عملیات راهداری و ایمن سازی جاده‌ها شاهد کاهش تصادفات و فوتی‌های منجر به آن بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: بدون تردید کاهش فوتی‌های رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی، همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون‌های اجرایی ایمنی در سطح استان می‌باشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان مازندران افزود: در راستای کاهش تصادفات و فوتی‌های رانندگی، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده، امیداست باتداوم اقدامات اجرایی وآموزشی، روند کاهشی تصادفات وفوتی ها تا پایان سال جاری ادامه یابد.

کد خبر 4994424
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.