پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارای برنامه عملیاتی حمایت می‌شوند

0

سند تحول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تیرماه امسال  رونمایی شد و در این سند که افق ۱۴۱۴ دارد، خانواده محوری، مسجد پایه‌ای، ارتباط سالم در فضای مجازی و توجه به بانوان در سند فوق مبنا قرار گرفته است.

حجت اسلام محمود علیخانی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد از این پس باید فعالیت کانون های خود را در سامانه بچه های مسجد به ثبت برسانند تا بودجه و اعتبارات فرهنگی و هنری به کانون های مربوطه اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: اینکه مساجد فقط اعلام برنامه کنند و فعالیت های آنان منجر به جذب مخاطب نشود و در واقع مسجد خالی از افراد در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری باشد، عدالت در برخورداری از حمایت های مالی نیست.

وی با اشاره به اینکه  طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی فرهنگی کشور کانون های فرهنگی و هنری مساجد  با ۱۰۰برنامه جدید در همه مساجد شهرها و مساجد روستاهای بالای یک هزار نفر ایجاد می شود، اظهار داشت: نماینده ولی فقیه به عنوان رییس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ها، استاندار جانشین ستاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان دبیر ستاد هستند.

علیخانی اجرای برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد را متنوع و متناسب با شرایط و وضعیت امروز جامعه و مطالبات نسل جوان دانست و ادامه داد: در واقع این فعالیت ها در گام دوم انقلاب مطابق با منویات مقام معظم رهبری برنامه ریزی و ابلاغ شده است.  

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران تعداد مساجد استان را چهار هزارو ۸۰۰مسجد اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود یک هزارو ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان شکل گرفته است.

علیخانی با بیان اینکه پشتوانه قانونی ، فکری ، علمی و مالی مناسبی برای گسترش کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوجود آمده است، ادامه داد: راستی آزمایی فعالیت های کانون مساجد همواره از طریق رابطین این ستاد صورت می گیرد.

وی با بیان این نکته که بچه های عضو کانون فرهنگی و هنری مساجد از طریق ابزارهای ارتباطی  نوین با همدیگر ارتباط برقرار می کنند، توضیح داد: مهمترین هدف در فعالیت جدید کانون مساجد ایجاد وحدت بین اعضا در سراسر کشور است .

وی هجمه فرهنگی دشمن علیه نوجوانان و جوانان را گسترده و بی پایان توصیف کرد و بیان داشت:  شورای عالی فرهنگی به این نتیجه رسیده است که علاوه براین که باید درسیاست ها و راهبردها از افراد خلاق و به روز استفاده کند، امکانات و تجهیزات  نیز فراهم و در اختیار کانون های  فرهنگی و  هنری مساجد قرار داد.

علیخانی با بیان این نکته که فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری طبق ضوابط و قواعد رصد می شوند و روابط و غفلت و بی توجهی در بررسی ها به صفر رسیده است، تصریح کرد: حمایت های مالی نیز از کانون های مساجد طبق انضباط است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران به مقوله انتخابات مجلس شورای اسلامی و استفاده از مساجد به عنوان یک پایگاه مردمی اشاره کرد و گفت: امکانات و تجهیزات مساجد  نباید برای گروه و یا افراد خاصی برای تبلیغات انتخاباتی مورد استفاده قرار بگیرد و مسئولان کانون ها باید این موضوع را مورد توجه قرار بدهند.

به گفته علیخانی دیگر صرف سخنرانی و انجام برنامه های سطحی در مساجد تاثیری در خنثی سازی هجمه های فرهنگی ندارد و باید مسئولان کانون های فرهنگی  هنری مساجد به روز بوده و برنامه عملیاتی تعریف کنند.

وی برگزاری مسابقات همراه با جوایز نفیس و اجرای برنامه های تفریحی و گردشگری را راهکارهای گسترش فعالیت کانون ها برشمرد و گفت: همسو با این هدف هر ساله علاوه بر انتخاب افراد برتر عضو در هر کانون ، کانون های منتخب نیز مورد تشویق معنوی و مالی مناسبی قرار می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.