پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آموزش و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل امری ضروری در کشور است

0

ایسنا/مازندران مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران گفت: در بحران‌های پیش رو بهره‌گیری از ابزارهای نوین در پدافند غیر عامل و مدیریت بحران امری کاربردی و ضروری بوده که مغفول مانده است.

حمید بخشی در نشست کار گروه نیروی پدافند غیرعامل صنعت آب و برق مازندران که صبح امروز  به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران در سالن جلسان این اداره برگزارشد، اظهار کرد: مطالعه، تحقیق و به کارگیری تجربیات جهانی و آشنایی با رخدادها و حوادث نوظهور یکی از عمده‌ترین راهکارهای آمادگی در برابر موضوعات و بحران های جدید در مقوله پدافند غیرعامل است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل امری ضروری در کشور است، تصریح کرد: در اطلاعات، شناخت موضوعات و بحران‌ها ارائه عملکرد صحیح و سریع بسیار موثر بوده و نتایج ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در کشور با آن مواجه هستیم عملکرد ضعیف در مستند سازی حوادث و بحران‌های ایجاد شده است که باید به این مهم توجه کرد، همچنین در زمینه آموزش و فرهنگ سازی پدافند غیر عامل در سطح جامعه نیز باید فعالیت‌های گسترده‌ای انجام گیرد.

بخشی افزود: سناریو نویسی برای انجام مانورها باید به روز و جدید بوده و از به کارگیری سناریوهای واحد برای شرایط مختلف پرهیز کرد.

وی ادامه داد: گزارشات ارائه شده توسط شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران حاکی از نگاه ارزشمند حاکم بر مقوله پدافند غیرعامل است که نشان از به کارگیری داده و اطلاعات مبتنی بر IT  که اندیشمندانه و پیشرو حرکت می‌کنند و انتظار می‌رود تجربیات خود را در این زمینه با همکاران دیگر گروه‌های تخصصی به اشتراک بگذارند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران گفت: تا زمانی که نتوانیم از ابزارهای نوین بهره بگیریم در بسیاری از موارد با چالش رو به رو خواهیم شد.

بخشی از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: مراکز ثقل با سطوح مختلف در این طرح شناسایی و ثبت شده است که مبنای فعالیت‌ها  در حوزه  پدافند غیرعامل مازندران می‌شود و تمامی بخش‌های خصوصی و اداری باید براساس اهداف آن حرکت کنند.

وی بیان کرد: ایمن‌سازی و مصون کردن مراکز حیاتی و مهم استان از مخاطرات و ایجاد ادبیات و رویکرد جدید در پدافند غیرعامل مازندران از اهداف این طرح است.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری مازندران در پایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های مثبت و ارزشمند انجام شده پدافند غیر عاملی خواستار استمرار آن در صنعت آب و برق شد.

کیوان فرح زاد مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران نیز در ادامه اظهار کرد: آنچه مردم و مشترکین از برق انتظار دارند، عملگرایی است و در بحث پدافند غیرعامل باید فعالیت‌های عملیاتی و گسترده انجام شود.

وی افزود: اجرای مانورهای جهادی و عملیاتی به صورت مستمر نتایج ارزنده‌ای در مدیریت بحران دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران تاکید کرد: مجموعه صنعت آب و برق به صورت یه زنجیر به هم پیوسته‌اند و در مواقع بحران عملکرد مشترک و هماهنگ خانواده بزرگ صنعت آب و برق بسیار مهم و قابل توجه است.

فرح زاد یادآور شد: عملیاتی شدن جلسات پدافند غیرعامل در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان‌های مرتبط با بحران بسیار موثر است که در این راستا شرکت توزیع نیروی غرب مازندران آمادگی خود را برای برگزاری مانور سراسری در غرب مازندران اعلام می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.