پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاشت ۱۰ هزار اصله نهال گل محمدی در بخش های دودانگه و چهاردانگه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، رضا پورفلاح با بیان اینکه ۱۰ هزار اصله نهال یارانه دار گل محمدی برای کشت در باغ‌های شیبدار در بهار امسال در این شهرستان توزیع شد، افزود: این طرح در ۵.۷ هکتار از مناطق بالادست و کوهستانی برای رونق اقتصاد خانوار روستای این مناطق کمتر توسعه یافته اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری مکان اجرای این طرح را روستا‌های سرکام، سنگده، مسکوپا، رسکت، کیاسر، لنگر و کوات عنوان کرد و گفت: هزینه اجرای این طرح ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک و دارایی استان است.
پورفلاح افزود: برای جلوگیری از فرسایش خاک، کشت گلستان‌های گل محمدی در اراضی شیبدار دیم و کم بازده توسعه می‌یابد.
او افزایش سطح تولید و درآمد، ایجاد اشتغال و کاهش مهاجرت را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: سازگاری این گیاه به خشکی، کم آب بر بودن و رشد در اراضی شیب‌دار و ناهموار موجب شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با توجه به ضرورت مدیریت مصرف آب، گل‌محمدی می‌تواند جایگزین کشت برخی گیاهان پر مصرف آب شود.
پور فلاح گفت: محصول عمده گل محمدی، گلاب، اسانس و گلبرگ خشک است که از آن‌ها در صنایع دارویی، عطرسازی، فراورده‌های بهداشتی و آرایشی و صنایع غذایی استفاده می‌شود.
یادآور می شود مصارف دارویی آن بیشتر در درمان درد‌های رماتیسمی، قلبی، تقویت اعصاب و معده و رفع بعضی از سردرد‌ها بوده و در تهیه شربت مرباو در صنایع شیرینی‌سازی و تهیه بستنی نیز استفاده می‌شود
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.