پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارگاه هم اندیشی مدیریت شوکای کشور در پارک ملی کیاسر برگزار شد

اولین کارگاه بررسی و تعیین راهکارهای مدیریتی – حفاظتی گونه شوکا در شمال و شمال غرب کشور درمجموعه حفاظتی کیاسر استان مازندران به مدت دو روز برگزار شد.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از پایگا اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ( پام ) ، اولین کارگاه بررسی و تعیین راهکارهای مدیریتی – حفاظتی گونه شوکا در شمال و شمال غرب کشور در پارک ملی کیاسر در استان مازندران با حضور اساتید دانشگاه، کارشناسان استانهای ذیربط و جمعی از پژوهشگران به منظور بررسی و ارائه راهکار های مدیریت و حفاظت گونه ۲۸ بهمن ماه و ۲۹ بهمن ماه سال جاری به مدت دو روز برگزار گردید.

 

شوکا به عنوان کوچک جثه ترین گوزن ایران تاکنون به دلایل مختلف چندان مورد توجه قرار نگرفته و متاسفانه در ایران اطلاعات زیادی از آن وجود نداشته و با توجه به آنکه جمعیت این گونه محدود به تنها ۶ استان در شمال و شمالغرب کشور می باشد، ضروری است بررسی وضعیت موجود گونه و مشکلات و تهدیدات جمعیت آن مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

 

shoka-2

 

لذا به منظور تهیه یک نقشه راه مناسب و برنامه ریزی دقیق با مشارکت ذی مدخلان این مهم در دستور کار دفتر تنوع زیستی و حیات وحش قرار گرفت و این کارگاه با مشارکت ادارات کل استانهای دارای زیستگاه شوکا شامل استانهای کرمانشاه، آذربایجان شرقی، گیلان،مازندران، گلستان و سمنان برگزار گردید.

 

از مهمترین نتایج این کارگاه تدوین شرح خدمات مطالعه کوتاه مدت گونه شوکا در کشور، یکسان سازی نحوه جمع اوری داده ها و اطلاعات مربوط به مشاهدا شوکا ، توافق نظر بر کلیات تدوین نقشه راه گونه شوکا می باشد.

 

همچنین توافق گردید هر ۶ ماه یکبار به منظور بررسی میزان پیشرفت کار و جمع بندی نتایج بدست آمده جلسات بحث و تبادل نظر برگزار گردد.

 

1 نظر
  1. s/null می گوید

    پایگا اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.