پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چهل شب، چهل مراسم برای شهید “سردار سلیمانی” در چمستان 

0

ایسنا/مازندران مسئول برگزاری مراسمات گرامیداشت سردار سلیمانی در چمستان گفت: استقبال خود جوش و بی‌نظیر مردم روستاهای چمستان در برگزاری بزرگداشت سپهبد حاج قاسم سلیمانی چهل شب را در برگرفته است.

صفر جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی با ولایت عجین شده بود، اظهار کرد: ذوب شدگی حاج قاسم در ولایت به حدی بود که مقام معظم رهبری در مراسم تشییعش آنچنان بغضشان ترکید که همه مردم ایران را به گریه واداشت و مطمئنا خون حاج قاسم برکات زیادی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی تصریح کرد: مردم ولایت مدار چمستان همانند اتفاقاتی که در چهار دهه گذشته همیشه پای کار بودند خواستار برگزاری مراسم بزرگداشت در روستاهای خود شدند و این استقبال بی نظیر مردمی باعث شد تا طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تا ۲۲ بهمن بیش از ۴۰ برنامه در مساجد و تکایای چمستان برگزار شود.
مسئول برگزاری مراسمات گرامیداشت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: امروز طی برنامه‌ریزی به عمل آمده آیین نامگذاری بزرگترین خیابان شهری چمستان (خیابان ۲۴ متری کنارگذر شرقی وازرود به طول ۴.۵ کیلومتر) به پاس زحمات ارزنده و قدرشناسی از اسطوره ایثار و صبر و مقاومت انجام می‌شود و پس از آن جتماع بزرگ مردم چمستان در مراسم گرامیداشت این شهید بزرگوار و دیگر همرزمانش برگزار می‌شود.
جعفرزاده ادامه داد: برنامه ورزشی با عنوان جام شهید سردار سلیمانی در دو بخش ویژه دانش آموزی در مدارس و عموم مردم از دیگر برنامه های این چهل روز است.
وی از برگزاری هفتمین گرامیداشت شهدای گمنام استان مازندران در بهمن ماه خبر داد و گفت: اجتماع کل دانش آموزان چمستان در کانون پیام از دیگر برنامه های شاخص چهل شب،چهل مراسم است.
جعفرزاده با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی جلوی بسیاری از فتنه ها را گرفت، بیان کرد: ترامپ نماد واقعی آمریکا است و بقیه ادای او را در می آورند اما این قدرت بازدارندگی ایران اسلامی بودکه به رخ جهانیان کشیده شد.
وی یادآور شد: همبستگی که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد بسیار عجیب بود ومطمئنا خون حاج قاسم برزمین نمی ماند و سالهای سال آینده انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.