پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

درخش مستندسازان چهاردانگه‌ای و دودانگه‌ای در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت چهارشنبه شب برگزار شد و داوران بخش‌های مختلف جشنواره برگزیدگان این رویداد مهم سینمایی را معرفی کردند که در بین برگزیدگان نام سه اثر از تولیدات هنرمندان مازندرانی هم دیده می‌شود.

هنرمندان مازندرانی با هفت مستند در چهاردهمین دوره سینما حقیقت حضور داشتند که سه اثر آنها با نظر هیأت داوران شایسته حضور در جمع برگزیدگان تشخیص داده شد.

در بخش مسابقه ملی جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند نیمه‌بلند برای کارگردانی مستند ۵۴ دقیقه‌ای «کل‌فاطمه» (کربلایی فاطمه) به مهدی زمان‌پور کیاسری اهدا شد.

داوود رحمانی تصویربردار مستند «کل‌فاطمه» نیز جایزه بهترین تصویربردار بخش مسابقه ملی این جشنواره شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون تومان را کسب کرد.

این مستند روایتی از زندگی بانویی به نام کربلایی فاطمه است که همراه با ۲ فرزندش در مزرعه‌ای در حاشیه روستای «زروم» از توابع شهرستان نکا زندگی می‌کند.

زمان‌پور کیاسری پس از دریافت تندیس و جایزه نقدی ۲۰ میلیون تومانی جشنواره در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از همکاران خود در تولید این مستند و مرکز گسترش سینمای مستند، گفت: بخشی از عیار جشنواره را داوران آن مشخص می‌کنند. وقتی داوران خوب باشند و جایزه نگیری، ناراحتی ندارد، ولی اگر جایزه بگیری بیشتر می‌چسبد.

جایزه بهترین موسیقی بخش مسابقه ملی نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای موسیقی مستند «آخرین نفس‌ها» ساخته فراز فداییان به کیاوش صاحب‌نسق آهنگساز این فیلم مستند اهدا شد.

مستند «چلچلای سفری» به کارگردانی حسن جعفری و تهیه‌کنندگی یاسر طالبی که در ۲ بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی حضور داشت با نظر هیأت داوران موفق به کسب رتبه دوم و تندیس نقره‌ای جایزه شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰ میلیون تومان شد.

این مستند درباره زندگی تعدادی والدین شهدای روستای شهیدآباد از توابع شهرستان بهشهر است که تصویربرداری آن توسط یاسر طالبی و فرحبخش فرهیدنیا انجام شد. جعفری در مستند «چلچلای سفری» سراغ پدر و مادر ۶ تن از شهدای روستای شهیدآباد بهشهر رفته و دشواری‌های زندگی آنان و برخی کم‌توجهی‌ها به این والدین شهدا را که همگی کهنسال هستند روایت کرده است.

این کارگردان مازندرانی پس از دریافت جایزه در مراسم اختتامیه گفت: این موفقیت را حاصل تلاش گروه خوب تولید می‌دانم و لازم است از یاسر طالبی، فرحبخش فرهیدنیا، فرزانه فتحی، مهدی خلیلی، خانم باقری و بویژه مادران و پدران روستای شهیدآباد بهشهر و مادربزرگم که راوی این مستند بود قدردانی کنم.

چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت به دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۲۵ آذر با اکران آنلاین فیلم‌ها آغاز شد و امشب – سوم دی – با برگزاری آنلاین مراسم اختتامیه‌ای پایان یافت.

آثار هفت هنرمند مازندرانی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته بود. در بخش ویژه کرونا «اتودهای خودقرنطینگی» ساخته فرشاد فداییان به عنوان تنها اثر غیررقابتی اکران شد و مستند «قرنطینه» ساخته پیام میرتبریزیان نیز با سایر آثار به رقابت پرداخت.

در بخش مسابقه ملی نیز مستند کوتاه «تنها نخواهم ماند» اثر یاسر طالبی، مستند کوتاه «همیشه شب، همیشه روز» اثر یاسر خیّر، مستند نیمه‌بلند «کل‌فاطمه» ساخته مهدی زمان‌پور کیاسری، مستند نیمه‌بلند «آخرین نفس‌ها» به کارگردانی فراز فداییان و مستند نیمه‌بلند «چلچلای سفری» اثر حسن جعفری که در بخش جایزه شهید آوینی هم اکران شد به عنوان آثاری از مستندسازان اهل مازندران حضور داشتند.

مهدی زمانپور کیاسری اهل چهاردانگه و یاسر طالبی اهل دودانگه می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.