پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشمان نگران چهاردانگه به انتخابات مجلس شورای اسلامی

1

 

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه: بخش تاریخی چهاردانگه که سابقه ۵۰۰۰۰ ساله سکونت و تمدن بشر در آن به اثبات رسیده، با کاوش های اخیر باستان شناسی به عمل آمده در تپه تِرکام، سایت موزه دوره اشکانی وستمین، و دهها اثر ثبت شده و نشده تاریخی همچون قلعه شاهدژ و …، برگ زرین دیگری در گستره تمدنی و دیرینگی شهرستان ساری و استان مازندران می باشد.

 

مردم بخش چهاردانگه هم در تاریخ ایران و مازندران تاثیرگذار بودند و هم تاریخ ساز؛ و بیشه چهاردانگه هیچ گاه از شیران خالی نبوده است.

 

قیام مردم هزار جریب علیه مغولان و شکست سنگین آنها و تاسیس حکومت شیعی سادات عمادیه، درخواست کمک شاه طهماسب از مردم چهاردانگه در کمک به سرکوبی افغان ها در حمله به اصفهان، پناه دادن به خانواده محمد خوارزمشاه در قلعه شاهدژ و … همه گویای جایگاه چهاردانگه در تاریخ این مرز و بوم می باشد.

 

برخاستن مردانی برای زمامداری و ریاست از دوره قاجار تاکنون مانند اشجع الملک اول حاکم مازندران، علی اکبر داور بنیانگذار دادگستری نوین در ایران، حسین قدس نخعی وزیر امور خارجه در روزگار پیش از انقلاب اسلامی و علی کردان وزیر کشور در دولت جمهوری اسلامی گواه این است که این بخش از ظرفیتهای انسانی بالایی برخوردار است.

 

در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۶ دوره از ۹ دوره مجلس شورای اسلامی، بخش چهاردانگه این افتخار را داشته که با حمایت از فرزندان خود آنها را به عنوان وکیل راهی مجلس نماید.

 

اما در دوره دهم با نام نویسی ۱۰ نامزد از بخش چهاردانگه در حوزه انتخابیه شهرستان ساری جهت ورود به مجلس شورای اسلامی، گرچه نشان دهنده توان بالای این بخش تاریخ ساز می باشد اما موج نگرانی را در بین اهالی این دیار به ویژه نخبگان و دلسوزان نیز به وجود آورده که نکند تعدد نامزدهای چهاردانگه ای و شکسته شدن رأی ها باعث کوتاه شدن دست چهاردانگه از فرستادن نماینده به مجلس شورای اسلامی شود و دیگر بخش ها و نامزدهای شهرستان ساری را خوشحال از این تعدد نامزدها و رقابت سنگین ایجاد شده در چهاردانگه نموده تا آنها خودنمایی نمایند ولی چهاردانگه این بار فرصت مهمی را از دست بدهد.

 

nazasanji

 

پایگاه خبری چهاردانگه ضمن احترام به همه کسانی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند، موضوع تعدد نامزدهای چهاردانگه ای را به نظرسنجی گذاشته است که نتایج آن به شرح زیر می باشد.

 

در این نظرسنجی از روز چهارشنبه ۱۶ دیماه در ساعت ۱۹:۳۰:۰۰ آغاز و در روز جمعه ۲۵ دیماه ۱۳۹۴ در ساعت ۲۳:۵۹:۵۹ به پایان رسید، تعداد ۳۱۳ رای ثبت شد.

 

۱ . ۲۰۱ نفر ، ۶۴ در صد شرکت کنندگان، مخالفت خود با تعدد نامزدها را اعلام نمودند و از نامزدهای نمایندگی در مجلس خواستند که با هم بنشییند و عده ای خود را از گردونه رقابت کنار بکشند تا همچنان در عرصه مجلس شورای اسلامی باز هم چهاردانگه، وکیل داشته باشد.

 

۲ . ۶۰ نفر، ۱۹ در صد شرکت کنندگان، اعلام کردند، که برای آنها فرقی نمی کند چه تعداد نامزد از بخش چهاردانگه اعلام آمادگی کنند! و این موضوع باید زنگ خطری برای همه چهاردانگه ای هایی باشد که به مناصب و صدارتی رسیدند ولی از جایگاه خود برای مردم چهاردانگه کاری از پیش نبردند و مردم از عملکردشان رضایت نداشته و همچنان انتظار دارند که صاحب منصبان چهاردانگه ای باید بیش از اینها به بخش چهاردانگه و به زادگاه خود و مردمان محروم آن توجه و خدمت کنند.

 

۳ . ۵۲ نفر، ۱۷ درصد از شرکت کنندگان نیز به تعدد نامزدها به نگاه مثبت نگریسته اند که شاید دلایل آن معرفی و به رخ کشیدن جایگاه و ظرفیت نیروی انسانی بخش چهاردانگه در عرصه سیاسی و اجتماعی شهرستان ساری باشد.

 

حجت الاسلام اکبر فرامرزی پیش از اعلام نتایج نظر سنجی از ادامه رقابت انصراف دادند.

 

پایگاه خبری چهاردانگه در پایان از تمام کسانی که در این نظر سنجی شرکت نمودند تقدیر و تشکر به عمل می آورد و منتظر شما در نظر سنجی بعدی مان می باشیم که کاندیدای چهاردانگه ای را به معرض قضاوت شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 

1 نظر
  1. منتقد دلسوز می گوید

    یه اطلاع رسانی بابت رد صلاحیت شدگان هم کنین
    ممنون از سایت وزینتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.