پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشم‌انتظاری مردم روستاهای دودانگه و چهاردانگه برای گازرسانی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  آغاز عملیات گازرسانی در روستاهای دودانگه و چهاردانگه ساری موجب امیدواری مردم این مناطق شد به‌ویژه اینکه بحث کنده‌کاری‌ها و لوله‌گذاری‌ها نیز با سرعت خوبی انجام شد.

*توقف عملیات لوله‌گذاری گاز

مدتی است که شاهد توقف عملیات لوله‌گذاری در این مناطق هستیم که از هم اکنون مردم این مناطق را نگران فصل سرد سال کرده است.

باتوجه به طرح تنفس جنگل و همچنین مشکلات توزیع سوخت فسیلی مردم این روستاها چشم‌انتظار این هستند که روند گازرسانی سرعت بگیرد.

مردم این روستاها انتظار دارند مسؤولان از این فرصت فصل گرم سال بهره ببرند تا بتوانند نسبت به گازرسانی اقدام کنند نه اینکه دوباره به فصل سرد سال موکول شود که خود بارش‌ها روند گازرسانی را به تاخیر خواهد انداخت.

باوجود اینکه لوله‌گذاری‌ها انجام شده اما کار عملا تعطیل است در شرایطی که لوله‌گذاری‌ها موجب بروز آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای شده که در زمان سیل نیز نمی‌توان از تاثیر آن گذشت ولی باز مردم منطقه خود را دلخوش این کردند که مشعل گاز در این مناطق روشن خواهد شد که لازم است مسؤولان با اندیشیدن تمهیدات لازم به چشم انتظاری مردم این مناطق پایان دهند.

*نگرانی مردم به‌حق است

بخشدار منطقه کلیجانرستاق ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد:  گازرسانی روستاهای دودانگه و چهاردانگه قبل از زمستان امسال انجام می‌شود.

بابایی با اشاره به اینکه نگرانی مردم به‌حق است، افزود: در این مناطق تداخلی در پروژه‌های گازرسانی و راه‌سازی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: حتی در برخی از مسیرها درخواست تغییر خط انتقال گاز را دادیم که با این موضوع موافقت نشد.

بخشدار منطقه کلیجانرستاق ساری بیان کرد: در یک مسیر نیز پیمانکار توان اجرای پروژه را نداشت که خلع ید شد و انتخاب پیمانکار جدید در دستور کار قرار دارد.

بابایی تصریح کرد: لوله‌گذاری‌ها در حریم و شانه خاکی جاده موجب بروز رانش‌های عرضی در جاده شده است که دلیل آن عدم تعریف نوار تاسیساتی برای جاده‌ها است.

*گازرسانی به روستاهای چهاردانگه با 130 میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در این‌باره گفت: درحال حاضر گازرسانی تمامی روستاهای منطقه چهاردانگه در قالب 30 پیمان مختلف در حال انجام است که مبلغ اعتبارات این پروژه‌های حدود 130 میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارت بند(ق)تبصره 2 قانون بودجه سال 93 بر اساس مصوبه شورای اقتصاد تامین می‌شود.

جعفر احمدپور تصریح کرد: با نهایی شدن پروژه‌های گازرسانی به تمامی روستاهای چهاردانگه حدود 3 هزار خانوار روستایی و بیش از 6 هزار واحد مسکونی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه گاز طبیعی در بالا بردن میزان رفاه و آسایش خانوارهای روستایی بیان کرد: گاز می‌تواند عاملی مؤثر در ایجاد مهاجرت معکوس در روستاها و رونق بخشی اقتصاد روستایی باشد.

این مسؤول تصریح کرد :در حال حاضر از تعداد 409 روستای شهرستان ساری تعداد 316 روستا گازرسانی شده و 83 روستا نیز در دست اجرا است.

به گزارش فارس، مردم مناطق چهاردانگه و دودانگه چشم انتظار پایان گازرسانی و روشن شدن مشعل گاز در این مناطق است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.