پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشمه سورت پذیرای مسافران تابستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از میزبانی گردشگران تابستانی در چشمه‌های طبیعی باداب سورت خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار با ما درخصوص آخرین وضعیت باداب سورت، گفت: طی آخرین جلسه‌ای که با حضور علی نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران در فرمانداری مرکز استان برگزار شد، تصمیماتی مبنی بر حضور گردشگران در سورت و رفع ممنوعیت این چشمه نادر در ایام تابستان گرفته شد.

 

وی با اشاره اهمیت بازسازی و مراقبت از این میراث ملی، خاطرنشان کرد: چشمه سورت را با ایجاد سازه‌های سبک می‌توان سامان داد و وضعیت آن را مطلوب کرد و چنانچه لجن چشمه هم برای قابلیت‌های درمانی قابل استحصال است می‌توانیم این کار را انجام دهیم تا مردم به حوضچه‌های چشمه ورود نکرده و باعث تخریب آن نشوند.

 

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه دنیا می‌تواند ساری به چشمه سورت بشناسد، تصریح کرد: مقرر شد تا واگذاری کامل باداب سورت به میراث فرهنگی، این سازمان با همکاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان، خدمات و امکانات رفاهی برای گردشگران مهیا سازد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندراندر ادامه افزود: ایجاد امکاناتی چون نمازخانه، سرویس بهداشتی و اماکن اقامتی ازجمله خدماتیست که در دستور کار ما برای ایام تعطیلات تابستانی قرار دارد./ عصر ساری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.