پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چرا مسئولان توجه‌ای به محور کیاسر ندارند؟!

محور کیاسر شمال  را به شرق و جنوب کشور متصل می‌کند. این محور باعث کاهش ترافیک محورهای تهران و استان های مرکزی و گلستان نیز می‌شود. این محور بخشی از محور اتوبان ساری به یزد می باشد.

0

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: محور کیاسر شمال  را به شرق و جنوب کشور متصل می‌کند. این محور باعث کاهش ترافیک محورهای تهران و استان های مرکزی و گلستان نیز می‌شود. این محور بخشی از محور اتوبان ساری به یزد می باشد که مازندران را از طریق ساری-  کیاسر – دامغان- جندق به استان های اصفهان، یزد، فارس، کرمان و سیستان بلوچستان متصل می کند، مسیری کوتاه که باعث کاهش مسافت شمال جنوب میشود.

محور کیاسر سه بخش بزرگ و مهم  چهاردانگه، دودانگه و کلیجانرستاق را به مرکز استان متصل می‌کند. این بخشها مرکز عمده کشاورزی، دامپروری،  مراکز معدنی و صنعتی و گردشگری شهرستان  را شامل می‌شوند که نیاز تردد اهالی این مناطق برای کارهای کشاورزی  امری ضروری می‌باشد.

محور کیاسر که طولانی ترین جاده جنگلی می باشد در صورت توجه و چهار خط شدن می تواند کاهش مصرف سوخت در کشور را به دنبال داشته باشد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه در مورد اهمیت این محور می گوید:  محور اردکان-چوپانان-دامغان-ساری یکی از محورهای جاده‌ای مهم کشور است که طول مسیر فعلی جنوب به شمال کشور را حدود ۶۵۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و بنابراین مسیر بسیار مهمی برای کشور قلمداد می‌شود که نقش پررنگی در ترانزیت کالا از خزر به خلیج فارس و بالعکس خواهد داشت.

محور ساری – کیاسر- تلمادره که در مازندران قرار دارد، فاقد استاندارد های لازم جاده ای می‌باشد،  تصادفات مرگبار و واژگونی زیاد کامیون ها در این محور نشان دهنده این مدعا است.  عرض کم جاده، عدم وجود شانه خاکی، شیب زیاد، پیچ های خطرناک، رانشی بودن مسیر و… این مسیر زیبا را به یک محور مرگبار تبدیل کرده است.

پروژه چهار خطه کردن محور ساری- تاکام که به نوعی ادامه عملیات اجرایی چهار خطه کردن مسیر ساری –  دامغان – یزد  محسوب می شود سال ۸۴ در جریان سفر استانی دولت نهم مصوب شد. ۱۷   کیلومتر از 21 کیلومتر از پروژه چهار خطه کردن محور ساری – تاکام  سال گذشته با اشکلات فراوان افتتاح شد و قرار شده بود بقیه محور نیز تاپایان سال گذشته افتتاح شود که تا کنون هیچ اقدامی برای عملیاتی شدن آن صورت نگرفته است.

محوری  مهم  کیاسر که در صورت رفع نواقص و چهار خطه شدن  می تواند باعث رونق  اقتصاد منطقه شود اما با این وضعیت جان و مال مردم در این محور در خطر جدی می باشد و روند بسیار کند چهار خطه شدن ساری و تاکام  مردم امید چندانی به رفع این مشکل ندارند.

جان هایی که در این محور از دست می رود با هیچ عددی قابل مقایسه نیست، اما اگر فقط خسارت های سرسام آور مالی که در این محور وجود دارد به ان توجه شود قطعا باید برای جلوگیری این خسارت قدمی برای بهسازی و چهار خط کردن این محور برداشته می شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.