پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیگیری گازانبری طلسم بازگشایی محور بابلسر-بهنمیر را شکست

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، ایمن سازی و تعریض این محور که بابلسر را به بهنمیر وصل می‌کند حدود سه دهه سابقه دارد و مهم‌ترین علت به نتیجه نرسیدن برای حل مشکل هم علاوه بر نبود اعتبار ملی، مشکلات قانونی تملک زمین پادگان پدافند نیروی هوایی ارتش در این مسیر بوده است.

آخرین بار اواخر اردیبهشت ماه امسال معاون استاندار مازندران با حضور در منطقه و نشست با مسئولان محلی اعلام کرده بود که بزودی با انتخاب پیمانکار کار اجرایی آغاز می‌شود و این وعده از امروز محقق شد.

البته قبل از این هم هر سال حل مشکل این محور مطرح و به بن بست می‌خورد تا اینکه وقوع تصادف مرگبار در این مسیر و حدفاصل پادگان پدافند هوایی در اسفند ماه سال پیش منجر به مرگ دو جوان شد و همه طرف‌های درگیر در حل این مشکل را بسیج کرد تا یک بار برای همیشه به این معضل پایان دهند.

روابط عمومی استانداری مازندران عصر امروز یکشنبه از قول مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار اعلام کرد که با پیگیری‌های استاندار مازندران و حضور فعال وی در تهران، پیگیری نماینده منطقه و قول مساعد وزیر راه شهرسازی و مطالبه مردم، ائمه جمعه و فرماندار، توافق لازم برای آغاز مجدد بازگشایی مسیر که متوقف شده بود صورت گرفت و این عملیات امروز با حضور میدانی در این محور رسماً آغاز شد. ‎

وی افزود: با توجه به قول وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع مقرر شد که تعهدات این پروژه در تهران دیده شود و احداث سردرب پادگان نیروی هوایی براساس صورتجلسه تنظیمی در فرمانداری؛ توسط شهرداری بابلسر صورت گیرد.

رازجویان گفت: با اتمام عملیات اجرایی این پروژه و بازگشایی این محور که عدم عقب نشینی در آن موجب تصادفات رانندگی و خسارات جانی بسیار شده است، امیدواریم تا دیگر شاهد از دست رفتن جان مردم و خسارت‌های مالی در این محور نباشیم و ان شاء الله خسارات جانی به حداقل ممکن برسد.

پیش از این هم اعلام شده بود که عملیات نصب روشنایی، آرام سازی، علائم هشداردهنده و راهنمایی و رانندگی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری پدافند هوایی تا مشخص شدن وضعیت عقب نشینی پادگان در مسیر انجام می‌شود.

بر اساس طرح مهندسی تعریض جاده، قرار است عقب آزادسازی حریم به فاصله ۱۰ متر از معبر قبلی انجام و دیوار ۲ کیلومتری در این مسیر احداث و فنس‌های موجود جمع آوری شود.

عملیات زیرسازی و آسفالت مسیر توسط پیمانکار اجرا می‌شود و شهرداری نیز نسبت به تعیین پیمانکار جهت نصب سردرب اقدام خواهد کرد.

۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.