پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیوند موفقیت‌آمیز دست قطع شده در بیمارستان امام خمینی ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه: به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، میثاق شفیع‌زاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران از پیوند موفقیت‌آمیز دست قطع شده نوجوان مازندرانی در بیمارستان امام خمینی ساری خبر داد و درباره روند درمان این کودک اظهار کرد: کودک 11 ساله بهشهری که در اثر برخورد با ادوات کشاورزی دچار قطع کامل دست راست شده بود.

وی بیان کرد: شدت حادثه به حدی بود که دست به صورت کامل از بدن جدا و شاهد له شدگی اندام بازو بودیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری با اعلام اینکه بیمار از مراکز درمانی شرق استان به این مرکز ارجاع داده شده است، افزود: دکتر مهران رضوی‌پور فوق‌تخصص جراحی دست و دکتر حسین فلسفیان فوق‌تخصص جراحی عروق به همراه تیم بیهوشی مستقر در اتاق عمل این پیوند را در ناحیه فوقانی از ناحیه بازو انجام دادند.

وی با اعلام اینکه سن کودک و نوع آسیب  و ناحیه آسیب بسیار مهم بوده است، گفت: در این نوع آسیب زخم‌های بسیاری کثیفی ایجاد می‌شود و ریسک بسیار زیادی برای عفونت وجود دارد، به همین دلیل احتمال برگشت و عدم پاسخگویی به درمان وجود داشت، از طرفی کودک به دلیل سن پائین عروق بسیار ظریفی داشته و پیوند این عروق بسیار سخت است.

شفیع‌زاد خاطر نشان کرد: چون در ناحیه بازو قرار داشت کار بسیار سخت و ظریفی بوده است ولی این پیوند برای دومین بار در استان مازندران در این مرکز انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بار نخست به دلیل عفونت بالای که محل قطع عضو داشت، به دلیل عفونت زیاد امکان حفظ عضو وجود نداشت ولی این بار بعد از گذشته سه هفته زخم تمیز بوده و همکاران ما بسیار مناسب نتیجه مناسبی برای این بیمار کسب کنند و نخستین پیوند اندام فوقانی ناحیه بازو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری در ارتباط با زیرساخت‌های موجود در این مرکز درمانی، بیان کرد: حضور تیم جراحی، عروق، جراحی دست، تیم مجرب بیهوشی و وسایل میکرو سرجری و مراقبت‌های مناسب در آی‌سی‌یو و جراحی عروق این بستر را فراهم کرد که این خدمت به مردم ارائه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.