پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش روی شوم کرونا در مازندران

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ،گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۹ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران بستری و ۲۵۹ نفر ترخیص شدند.

او افزود: یکهزار و ۴۰۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم اکنون در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری اند.

دکتر موسوی علت اصلی افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان این بیماری را تجمعات در مراکز خرید، تالارها، دورهمی‌های خانوادگی و مکان‌های مسقف عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند در کاهش ابتلای افراد به کووید ۱۹ موثر باشد.

او به هزینه بالای درمان بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: درمان هر بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان در بخش سرپایی حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان و در بخش مراقبت‌های ویژه بیش از ۳۵ میلیون تومان هزینه دارد.

شناسایی ۴۸ بیمار کرونایی جدید در بابل

دکتر سید فرزاد جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۴۸ بیمار کرونایی جدید ۲۴ ساعت گذشته در ۴ بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۴۴ بیمار با بهبودی نسبی مرخص شدند.
او شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل ۲۵۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۴۱ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.
دکتر جلالی استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمعات، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری را در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار ضروری دانست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: برگزاری هرگونه سمینار و همایش، تور‌های گروهی و تفریحی داخلی و خارجی ممنوع است./ باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.