پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز جمعه ۴ تا پنج‌شنبه ۱۰خرداد به شرح زیر پیش ‌بینی می‏‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، طبق اعلام هواشناسی مازندران، آسمان روز جمعه ۴ خرداد ماه صاف تا نیمه ابری بتدریج ابری به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان با وزش باد، رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی شده است.

اما در روزهای شنبه و یک‌شنبه ۵ و ۶ خرداد آسمان استان در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، نیمه ابری تا ابری با رگبار پراکنده و وزش باد، در دامنه‌ها و ارتفاعات نیز ابری در بعضی ساعات با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه است.

همچنین در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۷ و ۸ خرداد ماه آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام هواشناسی مازندران روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۹ و ۱۰ خرداد ماه آسمان استان صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه است.

هشدار جوی سطح نارنجی

بر همین اساس هواشناسی مازندران هشدار جوی سطح نارنجی و فعالیت سامانه بارشی را از بعدازظهر شنبه ۵ تا یکشنبه ۶ خرداد  در ارتفاعات استان صادر کرد.

همچنین هواشناسی مازندران، نوع مخاطره این سامانه بارشی را رگبار متناوب باران، مه، وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ اعلام کرد.

هواشناسی مازندران اثر مخاطره این سامانه بارشی را کاهش دید، صاعقه، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی کرده است.

بر اساس توصیه هواشناسی مازندران، هموطنان از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها و مناطق مرتفع، فعالیت‌های کوهنوردی، چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.