پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش‌دستی اهداکنندگان خون در روزهای سرد کرونایی مازندران

0


ذوالفقار تقوی امروز درباره وضعیت اهدای خون در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: باتوجه به تداوم روزهای کرونایی تاکید ما به همه اهداکنندگان این است که حضور مستمر داشته باشند.

وی افزود: از دارندگان تمام گروه‌های خونی به‌ویژه A+وO+ در  مازندران دعوت می‌شود با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان در شهرهای ساری، بابل، آمل، قائم شهر، بهشهر، چالوس ، تنکابن ، رامسر و نور  در امر اهدای خون پیش‌دستی کنند و یاری‌رسان بیماران نیازمند به خون استان در این روزهای سرد باشند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که مشکلات سلامت مردم استان را درحوزه خون و فرآورده های خون مرتفع کنیم، تصریح کرد: خون سالم نجات‌دهنده زندگی است و افراد با هر بار اهدای خون در واقع  می‌توانند به نجات جان سه انسان کمک کنند.  

این مسؤول به وجود ۱۴ هزار بیمار خاص مانند تالاسمی، سرطانی، هموفیلی و دیالیزی در استان اشاره کرد و گفت: همه این بیماران نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی دارند که تاکید ما حضور مداوم در پایگاه‌های انتقال خون است.

تقوی یادآور شد: طی ۹ ماهه امسال ۹۲ هزار واحد خون در استان جمع‌آوری شد که ۳ هزار و ۵۳ واحد آن سهم بانوان بوده است و ضرورت دارد شاهد حضور پررنگ‌تر بانوان باشیم.

وی با تاکید براینکه باید پاسخگوی نیاز ۴۸ مرکز درمانی استان به خون و فرآورده‌های خون باشیم، خاطرنشان کرد: بیماران چشم انتظار حضور مستمر اهداکنندگان در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خون هستند.

 /۸۶۰۳۴/غ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.