پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

غربالگری کرونایی ۸۰ درصد از جمعیت کشور در طرح شهید سلیمانی

0


 مسلم چشمی رئیس سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین و مسوول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به ابعاد مختلف طرح شهید سلیمانی و علت سفرش به مازندران، اظهار کرد: ما به‌عنوان کمیته ارزیابی و پایش قرارگاه شهید سلیمانی به استان‌های مختلف سفر می‌کنیم.

وی گفت: استان مازندران به این دلیل اولویت سفر بود که در حال حاضر به‌طور مشخص چهار شهر این استان در وضعیت قرمز است و وضعیت کلی استان نیز قرمز ارزیابی می‌شود.

چشمی تصریح کرد: در این راستا، از نزدیک هم با سپاه، بسیج و دانشگاه هماهنگ و همفکری می‌کنیم تا ببینیم مشکل از کجا هست و چه راهکاری برای این معضل می‌توانیم پیدا کنیم، سرانجام طرح شهید سلیمانی مشترک بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت تبیین و اجرایی شد.

رئیس سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین و مسوول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی کشور اعلام کرد: طرح شهید سلیمانی دارای چهار کمیته شامل کمیته شناسایی و پایش درب منازل با عنوان بیماریابی فعال، کمیته مراقبتی برای افراد شناسایی شده با مراجعه تیم درمانی، کمیته حمایتی برای افراد در قرنطینه که مشکلات اقتصادی دارند و کمیته نظارتی با نظارت بر اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف است.

این مسؤول با بیان اینکه تا به امروز پیرو این طرح در مجموع در کشور ۶۵ میلیون نفر شناسایی و غربالگری شدند، گفت: حدود ۸۰ درصد مردم کشور مورد غربالگری در بحث کرونا قرار گرفتند که این کار با مشارکت ۲۴۰ هزار نفر بسیجی انجام شد، وزارت بهداشت معتقد است این طرح موفق‌ترین طرح در راستای مقابله با کووید۱۹ بوده است که با پیشنهاد بسیج اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: البته در کنار اجرای این طرح محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها کمک کرده تا  امروز ۷۰ درصد در مرگ و میر و ۶۰ درصد در بستری بیماران کرونایی کاهش داشته باشیم که از اثرات و نتایج این طرح است، بیشترین حجم کار در راستای این طرح بر دوش بسیج و سپاهیان قرار دارد که در سه کمیته، پایش، نظارتی و حمایتی فعالیت دارند.

 /۸۶۰۴۸/ج/ی




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.