پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش‌بینی صادرات 5 هزار تنی هلو و شلیل از مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عزیزاله شهیدی‌فر در حاشیه صادرات هلو از شهرستان میاندورود به کشور روسیه اظهار کرد: خوشحالیم در سال جهش تولید مازندران جزء استان‌هایی است در تولید محصولات زراعی، باغی، دام و طیور،آبزیان و گل و گیاه جهش خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید محصولات باغی با توجه به اینکه مازندران پیشتاز در تولید مرکبات است اما تولید محصولات سیاه ریشه شامل هلو شلیل تولید خوبی داریم، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ هزار تن هلو و شلیل در مازندران تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ظرفیت تولید صادراتی مازندران به ۵۰ هزار تن قابل دسترسی است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ هزار تن صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه و کشورهای هدفی که در سال های قبل صادرات داشتیم.

شهیدی‌فر اظهار کرد: در طول یک هفته اخیر که صادرات از استان مازندران آغاز شده است تاکنون بیش از هزار تن هلو را به کشور روسیه داشتیم.

این مسؤول با بیان اینکه امیدواریم توسعه صادرات سبب شود باغداران با تلاش بیشتری به کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی بپردازند، گفت: سورتینگ‌داران باید در نگهداری پس از برداشت تا صادرات دقت کافی داشته باشند تا محصولات صادرات محور عرضه کنیم تا قابلیت ارزآوری برای استان داشته باشد.

وی بیان کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی باغی به‌ویژه در شرق استان به هلو شلیل اختصاص دارد و در سال های اخیر در بحث مدیریت باغ، کنترل علف هرز، آفات و بیماری‌ها انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: هشت رقم زودرس، میان‌رس و دیررس داریم که تاکید ما بر روی ارقام زودرس است چراکه زمانی که هلو برداشت می‌شود در کشور زمان برداشت آن دیرتر است و به همین دلیل قابلیت صادرات دارد.

 /۸۶۰۳۵/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.