پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش‌بینی توزیع 30 هزار بسته سبد کالا در رزمایش کمک مومنانه ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم یعقوبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده سپاه ناحیه ساری در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: قبل از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی، پایگاه های مقاومت کار تولید ماسک را در مسجد در سوم اسفند سال گذشته شروع کردند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی ناحیه ساری، افزود: نیرو‌های بسیجی در بخش‌های سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ناظران سلامت، ستاد پشتیبانی سلامت و مراقبان سلامت ساماندهی شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری با اشاره به اینکه آموزش چهره به چهره و توصیه‌های بهداشتی به خانواده‌ها توسط سفیران سلامت انجام شد، تصریح کرد: تولید ماسک و مواد ضدعفونی معابر و اماکن و تهیه مواد ضدعفونی، تهیه بسته‌های بهداشتی، نظارت بر مکان‌های پرخطر و نظارت بر قیمت کالاها توسط مدافعان سلامت، پشتیبانی سلامت و ناظران سلامت انجام شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه حوزه مراقبان سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، ۹۹ درصد مردم شهرستان ساری توسط پایگاه‌های مقاومت و مرکز بهداشت شهرستان ساری غربالگری کرونایی شدند.

یعقوبی ادامه داد: به طور متوسط هر دو روز یک بار اماکن عمومی، مساجد و اماکن مذهبی شهرستان ساری توسط بسیجیان با همکاری گردان امام حسین(ع)، گردان امام علی(ع)، لشکر عملیاتی 25 کربلا و شهرداری ضدعفونی شده است.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۶ فروردین‌ماه امسال ۷۱ هزار و ۳۴ بسته اقلام بهداشتی و ضدعفونی تحویل خانواده‌های جامعه هدف و بیماران کرونایی شده است، گفت: تا این مدت ۵۴۳ هزار و ۳۸۸ عدد ماسک توسط بسیجیان تولید و توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری با اعلام اینکه ۳۳ کارگاه اصلی و ۳۵۴ کارگاه فرعی و محلی در این ایام مشغول تولید اقلام بهداشتی بودند، خاطرنشان کرد: ۱۱۵ هزار و ۴۷۷ عدد دستکش یکبار مصرف تولید شد.

این مسؤول بیان کرد: هزار و ۷۵۹ عدد گان بیمارستانی، ۴ هزار و ۴۸۱ عدد کلاه یکبار مصرف و هزار و ۴۸ عدد ساق دست براساس نیاز بیمارستان‌ها تولید و تحویل مراکز درمانی شده است.

یعقوبی از تحویل ۴ هزار و ۳۴۷ بسته سبد کالا درمانی برای بیمارستان‌ها و بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۷۹ بسته سبد کالا توسط ناحیه، حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و هیات‌های مذهبی تهیه و در اختیار افرادی که در این ایام دچار مشکل معیشتی شدند، توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ روحانی به صورت جهادی در بیمارستان‌ها مشغول کار خدماتی هستند و می‌خواهند گمنام بمانند، افزود: ۱۵ طلاب جوان جهادی مرد و زن در این ایام کار تدفین بیماران کرونایی را انجام می‌دهند تا نگرانی مومنین جامعه حل شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری در بخش دیگری به فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال مبنی بر کمک رسانی به نیازمندان اشاره کرد و گفت: پس از فرمایشات رهبری پایگاه‌های مقاومت، پاسداران و هیات‌های مذهبی وارد میدان شدند.

این مسؤول با اعلام اینکه رزمایش کمک مومنانه محله محور است، خاطرنشان کرد: ستاد شهرستانی برای هرچه بهتر برگزاری این رزمایش با حضور مسؤولان و خیران تشکیل شد.

یعقوبی از پیش‌بینی تهیه و توزیع ۳۰ هزار بسته سبد کالا هر کدام به ارزش بیش از ۳۰۰ هزار تومان در رزمایش کمک مومنانه در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی شبکه مردمی تاکنون کمک‌های مردمی بسیار خوب و عالی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان پای کار هستند تا منویات  مقام معظم رهبری به نحو احسن انجام شود، خاطرنشان کرد: جلسات مهمی با خیران، موسسات خیریه، هیات‌های مذهبی، گروه‌های جهادی، موکب‌داران اربعین، هیات رزمندگان، ستاد یادواره‌های شهدا شهرستان، بسیج‌های اقشاری و بسیج رسانه برگزار شد تا رزمایش کمک مومنانه به صورت گسترده برگزار شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساری در پایان گفت: از زمان شروع این رزمایش ۲۱ فروردین تا ۲۷ فروردین ۴ هزار و ۶۱۱ سبد کالا تهیه شده است و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

 /۸۶۰۱۸/ع/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.