پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشرفت ۵۰ درصدی تملک پروژه پل تا پل ساری

0

به گزارش روزدوشنبه  روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، عباس رجبی افزود : این در حالی است که از ابتدای عملیات اجرایی این پروژه در سال ۱۳۹۴، در مجموع ۲۰۰ متر از طول مسیر که املاک شخصی شهروندان بود از سوی شهرداری تملک شده بود.

وی گفت که تملک و آزاد سازی مسیر این پروژه در راستای اجرای ماده ۸ قانون نحوه تملک و طی توافق با مالکین تملک و آزاد شد.

شهردار ساری افزود : ساری، مرکز استان مازندران با دسترسی به کمربندی شرقی و غربی در مسیر مواصلاتی تهران- ساری و مشهد و کمربندی جنوبی مسیر مواصلاتی تهران- ساری و سمنان توانست بخشی از بار ترافیکی برون و درون شهری را در جهت روانسازی ترافیک رفع سازد.

وی با اظهار این که ساری به عنوان مرکز استان شاهد آمد و شد بسیار در طی روز و در موسم های تعطیلات از گردشگرپذیری برخوردار است، لذا تمهیدات فنی و ترافیکی و احداث پل های ارتباطی سبب ساز توسعه و تسهیل امور شهری است ، گفت : در چنین شرایطی مدیریت شهری با در نظر گرفتن مشکلات مزبور و به منظور کاهش مصرف انرژی، رفع گره‌های ترافیکی، سهولت دسترسی در نقاط ورودی و خروجی شهر، مرتفع شدن گره‌های ترافیکی، پروژه پل تا پل را که در مسیر پل کابلی شهید رنجبر تا پل‌های شهید نوری واقع شده ، در دستور کار خود قرار داده است تا با گشایش این پروژه اهداف منظور، تحقق پیدا کند.

رجبی با اشاره به اجرای این پروژه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اثر مطلوب بر کاهش بار ترافیکی شهری بیان داشت: اجرای این پروژه به دلیل موقعیت جغرافیایی و اثر مطلوب بر کاهش بار ترافیکی شهری و نیز سهولت دسترسی شهروندان در مسیر ورودی و خروجی شهر بسیار حائز اهمیت بوده و مدیریت شهری بر پیشبرد کار و تکمیل آن اهتمام ویژه خواهد داشت و با توجه به  مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص اخذ تسهیلات بانکی برای ادامه این پروژه، مابقی مسیر نیز در سال ۹۹ تملک خواهد شد.

وی افزود : معتقدم با برنامه ریزی های صورت گرفته و نظر کارشناسان مجرب در طراحی پل کابلی شهید رنجبر، این سازه همان طور که روزی میدان ساعت نماد کهن شهر ساری بود، قابلیت این را دارد که نماد ساری امروز و توسعه آن باشد. علیرغم شعارها و وعده های گفته شده، ساری امروز با پروژه های معطل مانده بسیاری مواجه است.

پروژه پل تا پل به عرض مجموعاً ۲۶/۵ متر شامل دو باند ۱۰ متری رفت و برگشت، مسیر پیاده رو به عرض ۴/۵ متر در ضلع شمالی و رفیوژ میانی به عرض ۲ متر و با لحاظ کاربری ویژه در مجموع به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر است که حدود ۲ هزار و ۳۰۰ متر فاصله پل تا پل و ۳۰۰ متر از محدوده انتهای بلوار داراب تا پل کابلی شهید رنجبر است.

پروژه مسیر پل کابلی(شهید رنجبر) تا پل شهید نوری برای برقراری ارتباط آسان تر و سهولت دسترسی شهروندان از بلوار داراب به اتوبان ساری-نکا و کریدور غرب به شرق و نیز رفاه شهروندان و مرتفع شدن گره های ترافیکی ساکنان آن منطقه به مرکز شهر طراحی و اجرا شده است.

بازگشایی مسیر پل تا پل از انتهای بلوار داراب تا پل کابلی شهید رنجبر و پس از آن تا پل های شهید نوری در خروجی شرقی ساری، یکی از مهم ترین پروژه های مغفول و معطل مانده شهرداری بوده است که از نخستین روزهای انتخاب عباس رجبی بعنوان شهردار مرکز مازندران به دستور وی و با هدف کاهش مصرف انرژی، رفع گره های ترافیکی و توسعه متوازن شهر مجدداً فعال شده و تکمیل علمیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفته است.

این پروژه به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری و با بکارگیری ظرفیت های موجود و درون سازمانی با کاهش هزینه در حال انجام می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.