پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیام مشترک امام جمعه، بخشدار و فرمانده سپاه چهاردانگه به مناسبت هفته بسیج

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، حجت الاسلام جلایی صلاحی، امام جمعه، دکتر مرتضی جعفری بخشدار و سرگرد پاسدار سید جواد نبوی فرمانده سپاه چهاردانگه به مناسبت هفته بسیج پیامی به شرح ذیل صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم
«الم ترکیف ضرب الله کلمهً طیبهً کشجره طیبه اصلها ثابت و فرعها فی السماء تؤتی اکلها کلّ حین بِإذن ربها و یضرب الله الامثال للناس لعلهم یتذکرون ـ سوره ابراهیم آیات 24 و 25ـ
آیا ندیدی چگونه خداوند کلمه طیبه را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه‌ی آن ثابت و شاخه‌ی آن در آسمان است. هر زمان میوه‌ی خود را به اذن پروردگارش می‌دهد و خداوند برای مردم مثلها می‌زند شاید متذکر شوند.»
بسیج به معنای حقیقی کلمه شجره طیبه است.
ایمان و اقتدار در عصر حاضر رابطه ای کاملا مستقیم با واژه بسیج دارد. بسیج مدرسه عشق است، ‌مدرسه ایست برای انسان سازی، برای رشد تمام تعالی های بشریت.
و امروز ما شاهد آن هستیم که بدون حضور بسیج هیچ اتفاق مثبتی در یک جامعه نخواهد افتاد. جهان کنونی باید این را بداند که بسیجی فقط یک واژه نیست، ‌بسیج وابسته به یک نهاد یا سازمان نیست. بسیج در جان های همه ی انسان های آزاده و پاک نیت وجود دارد. تفکر بسیجی متبلور از روح جوان و خالص انسان هاییست که برای شکوفایی جلوه های ایثار،‌ معنویت، ‌انسانیت، ‌تقوا و …. تلاش می کنند.
و امروز همه ما شاهد حضور بسیج نه فقط در عرصه های مقابله با دشمن بلکه همه عرصه های یک جامعه هستیم.
بسیج در زمان جنگ باید برای جنگ و دفاع برخیزد، در زمان تفکر باید برای فکر بسیجی برخیزد، ‌در زمان علم آوری و علم اندوزی باید برای این عرصه برخیزد و این باید ها برای رشد و تعالی یک جامعه خواهد بود. بسیج منسجم ترین نیرو برای حفظ ارزش های معنوی یک ملت است.
به فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی؛ ‌بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند .
من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم.
بسیج در واقع نقطه قوت یک ملت است، ‌در حساس ترین برهه ها باید آتش به اختیار عمل کند و اساس تشکیل این سازمان مردمی و یکپارچه رفع هرگونه تهدید و تبدیل آن به فرصت های مهم در حوزه های مختلف معنویت، اجتماعی، اقتصادی ‌و … است. در همین راستا مردم شریف و ولایتمدار بخش چهاردانگه همچون گذشته که بسیجیان زمانش خون خود را برای دفاع از این مرز و بوم داده اند هفته بسیج را گرامی می دارد و بسیجیان گذشته و کنونی این دیار سراسر معنویت تلاش خواهند کرد همانند دیروز؛ امروز خود را به فرصت هایی برای آبادانی و رفع محرومیت تبدیل کنند.
امیدواریم خداوند متعال بصیرت، درایت و خلوص نیت را به همه عزیزان عنایت فرماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.