پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیام بخشدار چهاردانگه در خصوص تحویل نهال (سیاه ریشه) رایگان در برخی از روستاها

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، دکتر مرتضی جعفری بخشدار چهاردانگه از تحویل رایگان نهال سیاه ریشه در برخی از روستایهای بخش چهاردانگه با حمایت اداره کل منابع طبیعی استان مازندران مازندران خبر داد. بخشداری چهاردانگه در این خصوص پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

به اطلاع اهالی محترم روستاهای ایلال، سیاوشکلا، آغوزگله، سواسره، تیلک، اتنی، گلخواران، پایین ده، بالاده، قلعه، تیله‌بن، واوسر و میرافضل واوسر می‌رساند به منظور حفاظت و جلوگیری از فرسایش خاک و جلوگیری از ایجاد سیل در زمینهای شیبدار و بهره‌برداری بهینه از زمینهای کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی استان مازندران در نظر دارد طرح آبخیزداری احداث باغ درختان مثمر را در روستاهای فوق اجرا نماید.

بدین منظور انواع نهال مثمر سیاه‌ریشه از نهالستان معتبر و مورد تایید سازمان تحقیقات کشاورزی به صورت «رایگان» در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

از علاقمندان به دریافت نهال و احداث باغ درخواست می‌شود که در اسرع وقت به دهیاری یا شورای اسلامی روستا مراجعه و با ارائه مقدار زمین مورد تقاضا و حدود اربعه آن و شماره تماس، نام نویسی را انجام دهند.

آخرین مهلت تحویل لیست متقاضیان به منابع طبیعی استان تا ۱۵ آذر ۱۳۹۷ می‌باشد.

شایان ذکر است بنابر نظر کارشناسان سازمان تحقیقات کشاورزی، بهترین زمان کاشت نهال جهت استفاده از بارش‌های پاییزه و زمستانه و ایجاد شرایط مناسب برای نهال در فصل رویش، پس از خزان نهال و شروع خواب درخت در نیمه دوم آذر ماه می‌باشد.

نهال‌های اهدایی طرح آبخیزداری به شرح زیر تخصیص پیدا می‌کند:

* گردو خوشه ای پاکوتاه
* فندق پرسیل و اشکه وراب
* به اصفهان
* خرمالو گوجه ای
* سیب پایه مالینگ، گالا دو رنگ و سبز
* گلابی بیروتی و اسپادانا و مشویی
* انار گل انار و ملس ممتاز و ملس یونانی و بهشهر،
* آلو مروتومی، بلک دیامون، استنلی و گوجه سبز
* ازگیل هم ازگیل درشت
* آلبالو مجاری
* گیلاس تکدانه

برای اطلاعات بیشتر با نماینده منابع طبیعی در طرح آبخیزداری بیولوژیک، مهندس علی طور سوادکوهی تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس مهندس سوادکوهی:
09112528801

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.