پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پویش اطلاع رسانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مازندران کلید خورد

0

در این کارگاه آموزشی که در مجتمع فرهنگی رفاهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ساری آغاز به کار کرد، مدیران و کارشناسان روابط عمومی چهار کلان منطقه دانشگاههای علوم پزشکی کشور شامل مناطق ۱، ۲ ، ۶ و ۱۰ حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم آغاز به کار این کارگاه گفت: نگاههای سنتی باعث شده تا روابط عمومی ها نتوانند به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند و لازم است با به کارگیری ابزارهای نوین، نگاههای سنتی را نسبت به روابط عمومی تغییر داد.

دکتر سیدعباس موسوی افزود: روابط عمومی ها در عصر جدید به صورت فزاینده ای در حال تغییر و گسترش هستند و در چنین شرایطی نیازمند خلاقیت و دانش روز و تکنولوژی نوین است  و این روند توسعه ای از راه آموزش باید در روابط عمومی های حوزه سلامت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی ارتباط موثر درون و برون سازمانی و حوزه های بین المللی را از وظایف روابط عمومی ها برشمرد و نتیجه برقراری این ارتباطات را ارتقاء و پیشرفت سازمان مرتبط دانست.
رئیس کلان منطقه یک آمایش دانشگاههای علوم پزشکی کشور با اشاره به حساس بودن جایگاه روابط عمومی در حوزه سلامت، تاکید کرد: کار در حوزه سلامت، دارای پیچیدگی خاصی است و هرگونه بی توجهی به این حوزه می تواند بحران های اجتماعی و امنیتی را به دنبال داشته باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در این مراسم هدف از برگزاری این کارگاه را توانمند سازی شاغلین روابط عمومی ها در راستای اجرای برنامه عملیاتی دانشگاه ها برشمرد.

دکتر فرزاد گوهردهی گفت:  طراحی برنامه ریزی مناسب روابط عمومی می تواند مدیران ارشد سازمان را با اثر بخشی فعالیت روابط عمومی ها آشنا و کمک کند تا روابط عمومی اعتبارات لازم را برای ادامه فعالیت های خود به دست آورد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه گام اساسی در روابط عمومی مدیریت برنامه ارتباطی است، ادامه داد: روابط عمومی باید در برنامه ریزی کلان و عملیاتی از جایگاه لازم و تشکیلات، نیروی انسانی و محبوبیت کافی برخوردار باشد و کارکنان آن نیز مهارت ارتباطی، تجربی و انگیزه لازم را داشته باشند.
این کارگاه آموزشی که در آن مدیران و کارشناسان روابط عمومی بیش از ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور دارند، دو روز ادامه دارد.

در مجموع ۵۸ دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.