پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پنجمین مادر مشکوک به کرونا در بابل زایمان کرد

0

دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد که این مادر باردار ۲۹ ساله اهل  بابل پس از مراجعه به مرکز درمانی با علائم تب و تنگی نفس ، تحت بررسی با انجام سی تی اسکن و آزمایشات مربوطه قرار گرفت و احتمال ابتلاء به بیماری کرونا در وی ” بسیار بالا ” تشخیص و در بیمارستان میناگر بستری شد.

بر اساس این گزارش ، زایمان طبیعی این مادر باردار توسط تیم زنان و زایمان دانشگاه  علم پزشکی بابل با موفقیت انجام شد و نوزاد دختر سالم با وزن سه کیلو و ۷۰۰ گرم به دنیا آورد.

این نوزاد دومین فرزند خانواده است و در بیمارستان  آیت الله روحانی تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد و حال عمومی نوزاد مساعد اعلام شد.

این مادر هم پس از زایمان در بیمارستان میناگر تحت نظر قرار دارد و حال عمومی وی مساعد عنوان شد.

بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای یکهزار و ۵۰ تخت است که هم اکنون با بستری حدود بیش از ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های مرحوم میناگر، شهید یحیی نژاد و روحانی بابل با این بیماری دسته و پنجه نرم می کند و چند نفر نیز در این شهرستان جانشان را از دست داده اند.

هم اکنون بیمارستان میناگر بابل مختص پذیرش مادران باردار مشکوک به ویروس کرونا در این شهرستان می باشد.

فرماندار بابل هفته گذشته این شهرستان را با توجه به شیوع ویروس کرونا و  افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، وضعیت قرمز اعلام کرد و از مردم خواسته شد از منازل خارج نشوند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.