پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پل سیلزده کمربندی نوشهر – چالوس به بهره برداری رسید

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، این پل به علت طغیان رودخانه ماشلک در جریان سیل پانزدهم مهرماه سال گذشته فرو ریخت و در پی آن یک دستگاه کامیون سقوط کرد و راننده آن نیز جان باخت. در پی تخریب این پل، تردد خودروها از روی پل ضلع شمالی کمربندی صورت می گرفت که همواره با ترافیک سنگین همراه بود.

پل ضلع جنوبی کمربندی نوشهر- چالوس در مسیر ۱۲ کیلومتری کمربندی نقش بسزایی در ارتباط شرق به غرب مازندران و حتی تهران ایفا می‌کند و در فصل تابستان که منطقه شاهد حضور میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است با عبور دادن خودروهای سنگین موجب کاهش بار ترافیکی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در آئین افتتاح این پل گفت: پل ماشلک با قرارداد ۳۵ میلیارد ریال بازسازی شد و در عملیات اجرایی آن ۴۰۰ مترمکعب سنگریزی و درناژ، ۶۰۰ مترمکعب عملیات خاکی و ۸۵۰ متر مربع قالب بندی، ۸۰ تن آرماتوربندی انجام شد.

عباس علی نجفی افزود: هشت عدد شمع با قطر یک متر و ۲۰ و به طول ۲۴۵ متر و یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم کابل هم در ساخت این پل استفاده و یک هزار و ۳۰۰ مترمکعب بتن ریزی انجام شد.

وی گفت: در بازسازی این پل تخریب شده از مشاوره اساتید دانشگاههای برتر کشور بهره گرفته شد و در غیر این صورت علاوه بر صرف زمان طولانی تر به حداقل ۱۳۰ میلیارد ریال نیز اعتبار نیاز بود.

نوشهر با جمعیتی بیش از ۱۳۸ هزار نفر یکی از شهرستان‌های غربی مازندران است.

۱۲۹۵/‏۱۶۰۲/‏‬۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.