پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پلیس مازندران مجهز به دست‌افزار هوشمند موبایلی شد

0

سرهنگ مهدی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این پس دیگر هیچ راننده‌ای، قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سامانه جدید به جای سیستم کاغذی دستی و سنتی به کار گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ پلیس اخطارنویس کادری راهنمایی و رانندگی استان مازندران به این دستگاه مجهز شدند، بیان داشت: برخی از سربازان در قالب اخطارنویسان راهنمایی و رانندگی که تعدادشان اندک است، به دلیل مشکلات قانونی قادر به گرفتن این دستگاه نیستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به مزیت‌های این دستگاه اشاره کرد و توضیح داد: تسریع در اعمال قانون بطوریکه  همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلاقی‌های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می دهد. 

سرهنگ باقری؛ارسال فوری پیامک جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را دیگر مزیت‌های این دستگاه برشمرد و ادامه داد: رانندگان در اسرع وقت از جریمه صادر شده مطلع  می شوند و بر خلاف گذشته که پیگیر پرداخت جریمه خود نمی شدند، نسبت به پرداخت آن اقدام خواهند کرد. 
وی بیان داشت: دردست افزار هوشمند موبایلی پلیس، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می شود و راننده یا مالک خودرو می تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت کند. 

رئیس راهور مازندران  بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن را از مزایای دیگر این دستگاه عنوان کرد.

تلفن همراه عامل اصلی حوادث رانندگی در مازندران 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران صحبت کردن با تلفن همراه و غذا خوردن حین رانندگی را مهم ترین علت تصادفات منجر به مرگ در خیابان های شهرهای استان اعلام کرد و گفت: بررسی‌های انجام شده بر روی پرونده‌های تصادفات درون شهری نشان داد که ۴۱ درصد از حوادث رانندگی درون شهری در استان به خاطر صحبت کردن رانندگان با تلفن همراه یا غذا خوردن هنگام رانندگی رخ داده است.

سرهنگ باقری از بی توجهی به حق تقدم بویژه هنگام گردش به چپ و راست به عنوان دیگر علت مهم وقوع تصادفات مرگبار در خیابان‌های شهرهای مازندران یاد کرد و گفت که ۳۱ درصد از تصادفات درون شهری مربوط به این علت است.

وی گفت که واژگونی خودروها با ۱۹ درصد و سرعت غیر مجاز با ۹ درصد از دیگر عوامل تصادفات در خیابان‌های درون شهری مازندران است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران بدون اعلام آمار از کاهش ۱۰ درصدی تصادفات در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

/۱۸۹۹/۶۹۹۰

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.