پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پشت پرده تفکیک زباله در مقصد/ از تایید تا انکار؛ در پل‌سفید چه گذشت+ فیلم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، ارسال فیلمی به خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با موضوع تفکیک زباله در مقصد محل دفن زباله شهرداری پل‌سفید و حضور اتباع بیگانه در آن باعث شد تا این موضوع را از رئیس اداره محیط زیست شهرستان سوادکوه و شهردار پل‌سفید پیگیری کنیم.

*صدور ۳ اخطار زیست‌محیطی برای شهردار پل‌سفید

رئیس اداره محیط زیست سوادکوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان با اشاره به اینکه ۱۵ روز قبل در پایش ماهانه اداره محیط زیست شهرستان سوادکوه از محل دفن زباله پل‌سفید مشخص شد که چهار نفر در محل دفن زباله‌ها اقدام به پراکنده‌کردن زباله‌ها و تفکیک می‌کنند، گفت: پس از آنکه همکاران ما خود را از محیط زیست معرفی کردند، آنها اقدام به فرار کردند.

ابراهیم فلاحی با بیان اینکه هماهنگی با فرماندار سوادکوه برای تشکیل جلسه کارگروه پسماند زباله شهرستان با حضور شهرداران برگزار شد، افزود: لزوم جدایی زباله‌های معمولی و زباله‌های عفونی با توجه به گسترش ویروس «کرونا» در جلسه کارگروه پسماند مطرح شد و آهک‌پاشی روزانه به عنوان کمترین فعالیت مورد انتظار مطرح شد.

 

وی به مصوبه سال ۱۳۹۸ کارگروه پسماند زباله مازندران برای جلوگیری از تفکیک زباله در مقصد، خاطر نشان کرد: تلنبار‌شدن زباله‌ها در مقصد و پراکنده‌کردن آن از مشکلات زیست محیطی است و ۳ بار اخطار زیست‌محیطی برای شهردار کنونی پل‌سفید صادر و برای شهردار پل‌سفید هم حکم محکومیت صادر شد و یکی از بند‌های اخطار آن بود که تفکیک زباله در مقصد نداریم.

فلاحی با بیان اینکه تفکیک زباله در مقصد به ویژه در زمان همه‌گیری ویروس «کرونا» توسط هر فرد بومی یا اتباع بیگانه غیر‌انسانی است و عدم دیوار‌کشی محل دفن زباله شهرداری‌های زیراب و پل‌سفید و ورود حیوانات مختلف وجود دارد، گفت: در آخرین جلسه کارگروه پسماند زباله شهرستانی، هشدار‌های لازم داده شد و شهرداری زیراب رعایت کرد.

وی افزود: ولی در بازرسی دیروز از محل دفن زباله پل‌سفید، چهار نفر در حال تفکیک در مقصد بودند که دو نفر را متوقف کردیم و برای شهردار پل‌سفید اخطار صادر کردیم که در ۲۴ ساعت خارج شوند و در غیراین‌صورت شکایت مجدد خواهیم داشت و مدیریت زباله و محل دفن با شهردار است.

 

*جدایی محل دفن و تفکیک زباله در پل‎سفید

شهردار پل‌سفید هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با بیان اینکه نباید در شرایط کنونی حساسیت ایجاد کنیم، گفت: پیمانکار، تفکیک را به هیچ‌عنوان در محل دفن زباله انجام نمی‌دهد و محلی را برای تفکیک اجاره کرد و آدرس آن هم موجود است.

حسن یحیی‌پور با بیان اینکه پیمانکار به صورت کتبی به ما نامه زد، افزود: پیمانکار به همراه نیروهایش در مرکز تفکیک و جدا از محل دفن حضور داشت که دیده شدند.

وی با اشاره به اینکه از اتباع بیگانه در تفکیک زباله استفاده نمی‌شود، افزود: به اخطار اداره محیط زیست سوادکوه پاسخ دادیم.

شهردار پل‌سفید از خبرنگار خبرگزاری فارس خواست تا از محل دفن‌ زباله شهرهای مجاور و شهرداری پل‌سفید بازدید و نتیجه را اطلاع‌رسانی کند، گفت: دکه نگهبانی در زمان من برای محل دفن زباله ساخته شد و نگهبان هم در آن حضور دارد.

* تایید رئیس محیط زیست و انکار شهردار پل‌سفید درباره تفکیک زباله در مقصد

فیلم حضور افرادی که ادعا می‌شود از تبعه افغانستان هستند بیانگر حضور و تفکیک زباله توسط آنان در مقصد تفکیک زباله شهرداری پل‌سفید است و البته جدایی محل دفن و تفکیک زباله که مورد نظر شهردار پل‌سفید بود هم موضوع جالبی است.

توجه به مبدا و مقصد زباله با توجه به شرایط حساس کرونایی موجود موضوعی جدی است که سهل‌انگاری در هر قسمت از این فعالیت مهم به جمعیت بالای مرتبط با آن صدمه می‌زند و شایسته است تا تدابیر لازم برای جلوگیری از حضور کارگران که بیگانه‌بودن آنان هم علامت سوالی بزرگی است که بنا بر مصوبات، بکارگیری آنان نهی شد و تفکیک در مقصد به هر بهانه انجام شود و تایید رئیس محیط زیست و نفی شهردار پل‌سفید درباره تفکیک زباله در مقصد هم با نگرانی برای سلامت عمومی جامعه نگریسته می‌شود.

 

 

گزارش از عمران اکبرنژاد

 /۸۶۰۱۵/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.