پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه گازرسانی دامغان- ساری نگین پروژه عمرانی دولت در مازندران

فرماندارشهرستان ساری مرکز مازندران گفت که پروژه گازرسانی دامغان- کیاسر- ساری نگین پروژه عمرانی دولت یازدهم در این خطه شمال کشور است که نیاز به تسریع در عملیات اجرایی دارد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: مجیدحسین زادگان روز پنجشنبه در سومین روز از هفته دولت روز کارمند در شورای اداری شهرستان ساری افزود : دولت تدبیر و امید برای این پروژه با وجود محدویت های مالی ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد.

وی اضافه کرد : باید با تسریع در اجرای این پروژه و تکمیل آن در دولت یازدهم کام مردم منطقه از این پروژه بزرگ شیرین شود.

خط ۴۲ اینچ گازرسانی دامغان- کیاسر – ساری از طرح های راهبردی گازرسانی در استان است که در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن دردستور کار قرار گرفت.

طول مسافت اجرای این پروژهحدود ۱۷۰ کیلومتر است که تاکنون عملیات اجرایی کار در ۷۰ کیلومتر مسیر انجام شد و ۱۰۰ کیلومتر از زمین مورد نیاز در حوزه اجرایی نیز تملک شد.

براساس پیش بینی شرکت گاز مازندران این پروژه تا سال ۹۷ به بهره برداری می رسد و علاوه بر تقویت خطوط گازی مرکز استان، روستاهای اطراف این شبکه و واحدهای سیمان کیاسر و پتروشیمی سوادکوه نیز از آن بهره مند می شوند.

*** عقب ماندگی شهرستان ساری از بودجه

فرماندار شهرستان ساری گفت که این شهرستان مرکز استان با وجود خدمات استانی که ارائه می دهد به میزان کارکردش از لحاظ اعتباری و زیرساختی با کمبودها و عقب ماندگی مواجه است.

حسین زادگان افزود : به نظر می رسد باید به شهر ساری به عنوان مرکز استان با نگاه استانی اعتبار اختصاص داده شود تا عقب ماندگی زیرساختی در مرکز استان جبران شود.

به گفته وی هم اکنون ۲۲ درصد از اعتبار عمرانی استانی در اختیار شهرستان ساری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید توجه خوبی از لحاظ اعتباری و بودجه ای به شهرستان شد، ولی ما برای جبران عقب ماندگی های باقی مانده از سنوات گذشته به اعتبار زیاد تری نیاز داریم.
فرماندار ساری بهره گیری از توان گردشگری را راهکار اصلی برای رونق اقتصادی شهرستان دانست و گفت که هم اکنون سه طرح گردشگری در حوزه رودخانه تجن و ساحل خزر در دست بررسی است و سرمایه گذارخصوصی نیز برای اجرای این طرح ها پای کارند.

فرماندار شهرستان ساری تسریع در اجرای این پروژه ها را منوط به افزایش زمان واگذاری طرح ساحل به سرمایه گذار خصوصی از یک سال به حداقل پنج سال است.

*** بهره مندی ۴۳۰ میلیارد ریالی صنعت ساری از تسهیلات رونق تولید

فرماندار شهرستان ساری با اشاره به برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این شهرستان گفت که تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید در اختیار واحدهای صنعتی شهرستان ساری قرار داده شد.

حسین زادگان گفت که حدود ۱۰ درصد از تسهیلات رونق تولید استانی در اختیار واحدهای صنعتی مشکل دار شهرستان ساری قرار گرفته است.

در مازندران چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات برای رونق تولید مصوب شد که تاکنون بیش از دو هزار واحد صنعتی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند و تعدادی از واحدهای صنعتی نیز موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

مازندران سه هزار واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد ریالی دارد که حدود ۶۰ هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.

در پایان شورای اداری شهرستان ساری که به مناسب سومین روزهفته دولت برگزار شد از مهدی کریمی مربی ساروی کشتی آزاد تیم ملی ایران اعزام به رقابت های المپیک ریو ۲۰۰۱۶ قدردانی شد.

همچنین مقرر شد تا در نشست دیگری از زحمات این مربی و محمد براری وزنه بردار روستای دنگسرک ساری عضو تیم ملی که در ریو ۲۰۰۱۶رتبه ششم را کسب کرد، با تقدیم هدایایی قدردانی شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.