پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه پل تا پل/ 10 سال زمان برای پروژه بی‌سرانجام!

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روند طولانی شدن پروژه‌ها به ویژه پروژه‌ها بخش راهسازی در مازندران به امری عادی تبدیل شده،بهره‌برداری از کمربندی بزرگ ساری بعد از ۳۲ سال، افتتاح با تک‌ماده پروژه ۱۷ کیلومتری ساری به تاکام پس از ۱۷ سال و در حال حاضر بحث بهره‌برداری از پروژه پل تا پل در منطقه جنوب ساری که تاکنون ۱۰ سال این پروژه زمان برده و مشخص نیست تا چه زمانی به اتمام می‌رسد.

درباره بهره‌برداری از  این پروژه زمان‌های زیادی مطرح شده اما دو شهردار سابق در ساری با وجود اجرایی کردن پروژه‌های بزرگ نتوانستند، این طرح را به سرانجام برسانند.

پروژه پل تا پل در زمان مدیریت علی حجازی شهردار اسبق ساری کلید خورد، یکی از آرزوهای دیرینه این شهردار بهره‌برداری از این پروژه بود.

مهدی عبوری شهردار سابق نیز تلاش زیادی برای بهره‌برداری این پروژه انجام داد، حتی برای افتتاح این پروژه تابلو روز شمار سفارش داده بود اما این تابلو با وجود اینکه در محل اجرای پروژه نصب شده بود؛ روشن نشد.

عباس رجبی که مسؤولیت شهرداری ساری را بعد از عبوری برعهده گرفته، یکی از برنامه‌های خویش را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری به جا مانده از گذشته اعلام کرده است.

پروژه پل تا پل از مجموع پروژه‌ها برجامانده از دو مدیریت شهری ساری است و رجبی تصمیم گرفته است که آنچه را که برای علی حجازی و مهدی عبوری آرزو بود را به سرانجام برساند.

میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به مرحله‌ای رسیده است که رجبی مجوز حضور رسانه‌ها را در محل اجرای پروژه را داده و به معاون خویش ماموریت داده که تنها درباره اقدامات انجام شده درباره این پروژه صحبت کند.

رجبی اگرچه تلاش دارد که شیوه‌ جدیدی برای مدیریت شهری در ساری ترسیم کند، اما ظاهرا عدم حضور در جمع رسانه‌ها را از حجازی و عبوری به ارث برده و همان رویه شهرداران گذشته را در پیش گرفته است.

اما آنچه که لطف‌الله کریمی معاون عمرانی شهرداری ساری درباره پروژه پل تا پل گفته است: از بهمن ماه سال ۹۸ عملیات اجرایی مجدد پروژه پل کابلی با استفاده از امکانات داخلی شهرداری آغاز شده است.

 

وی با اعلام اینکه طول پروژه ۲ هزار و ۶۰۰ متر است، گفت: برآورد اولیه این پروژه نیاز به اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی دارد که با هزینه‌های پیمانکار و بحث آزادسازی ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

معاون عمرانی شهرداری ساری، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد تملک‌های محل اجرای پروژه انجام شده و ۴۰ درصد بقیه هم در حال انجام است.

وی اضافه کرد: پروژه در حال حاضر به صورت دو شیفته فعال بوده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بنا داریم تا ۲۲ بهمن سال جاری این پروژه به سرانجام برسد.

 

کریمی اضافه کرد: به دلیل شرایط اقتصادی احتمال افزایش هزینه‌های پروژه وجود دارد اما همه تلاش ما این است که این زمینه رفع ترافیک در حاشیه شهر ساری فراهم شود.

وی با اعلام اینکه عملیات ساخت پل به اتمام رسیده است، افزود: مهم‌ترین موضوع در حال حاضر بحث تکمیل راه مواصلاتی است.

کریمی درباره علت عملیاتی نشدن این پروژه در گذشته صحبتی به میان نیاورد و اعلام کرد: ما دنبال مقصر نیستم همه دغدغه این روزها ما بهره‌برداری از این پروژه است که مدت ۱۰ سال زمان برده است.

به گزارش فارس، خبرنگاران درباره مالکان زمین‌های اطراف پرسیدند و اینکه آیا احتمال دارد برخی افراد پس از اطلاع درباره اجرای پروژه نسبت به خرید زمین اقدام کردند که کریمی ترجیح داد در این ارتباط صحبت نکند.

پروژه پل تا پل بر اساس برنامه قرار است، پل شهید رنجبر در ورودی راهبند ساری به پل ذغالچال در خروجی ساری را به هم متصل کند که زمینه کاهش ترافیک جدی در خیابان‌های مرکزی شهر به ویژه بلوار طالقانی را کاهش می‌دهد.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.