پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه زیرگذر فرح‌آباد در ساری به بهره‌برداری رسید

زیرگذر فرح‌آباد با حضور نماینده ولی فقیه در استان، اعضای شورای شهر و مردم شهر ساری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، پروژه زیرگذر فرح‌آباد ساری با حضور آیت‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران، شهردار و اعضای شورای شهر ساری و جمع زیادی از مردم شهر ساری افتتاح شد. 

میدان فرح‌آباد ساری یکی از تقاطع‌های مهم شهری در برخورد با راه ترانزیتی تهران ـ مشهد و راه ارتباطی با دریا و ورودی شمالی شهر ساری است و به علت توسعه شهری و تمرکز مراکز تجاری، صنعتی، دانشگاهی و کشاورزی در محور بلوار فرح‌آباد و تنها راه دسترسی مناطق شمالی ساری به داخل شهر شاهد ترافیک سنگین در میدان و مبادی ورودی آن و لزوم ساماندهی و توزیع ترافیک این محدوده، شهرداری ساری نسبت به طراحی و اجرای زیرگذر فرح آباد اقدام کرد.

 

کارفرمای این پروژه شهرداری ساری با نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری و مشاور آن مهندس مشاور شامخ اندیشان مسیر قارن و با پیمانکاری شرکت ساختمانی ساری سازه با مبلغ قرارداد بیش از ۱۲۸ ریال و مدت قرارداد ۱۸ ماه تحویل گرفت و در مدت ۱۰ ماه به بهره‌برداری رساند.

 

اتصال بلوار شهید بهشتی به بلوار فرح‌آباد به صورت زیرگذر به طول ۲۸۰ متر و عرض ۱۷/۵ متر به صورت چهار مسیر رفت و برگشت،  احداث دو دستگاه پل هر یک به عرض ۲۵ متر و دهانه ۱۶/۴ متر در ضلع شمال و جنوب، احداث دو دستگاه پل هر یک به عرض ۶ متر و دهانه ۱۶/۴ متر در ضلع شمال و جنوب، و اجرای دور برگردان به طول ۲۰۰ متر در ضلع شمال و جنوب، ساماندهی ترافیکی محیط میدان فرح آباد و ساماندهی ترافیکی و ایستگاه تاکسی چهار ضلع میدان فرح‌آباد از مشخصات فنی این پروژه است.

 

موانع و مشکلات این طرح وجود پل ولیعصر و پایه‌های آن، عرض محدود بلوار شهید بهشتی، وجود چهار خط شبکه فاضلاب و تجمع کل خطوط انتقال فاضلاب شهری ساری به تصفیه‌خانه، هدایت آب‌های سطحی زیرگذر، وجود خط انتقال برق، وجود خطوط انتقال مخابرات فیبر نوری، وجود خط انتقال آب، خط انتقال گاز در شمال و جنوب بوده است. 

 

خاکبرداری پروژه زیرگذر فرح‌آباد ۳۵ هزار متر مکعب و با اجرای ۲ هزار و ۱۲۰ مترمربع، طول شمع و ۸۸۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی است.

 

مهدی عبوری شهردار ساری با عذر‌خواهی از مردم به دلیل تاخیر ۱۵ روزه در اجرای این پروژه اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی کشور پروژه‌های بزرگی در ساری به بهره‌برداری رسید.

 
وی بیان کرد: چون مردم ساری مثل همیشه قدردان خادمین خود هستند حتما در برنامه‌ای همزمان با ۱۷ ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم و امام صادق(ع) این پروژه به صورت رسمی افتتاح می شود.

 

درادامه آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: شهردار و شورای شهر با همت و ایستادگی یکی دیگر از برنامه‌های تحول را ورق زدند. 

 

وی با بیان اینکه شهردار و شورای شهر ساری از جنس مردم هستند، افزود: این کار بزرگ محصول هماهنگی، همگرایی و وحدت است. 

 

به گزارش فارس، بعد از ظهر امروز افتتاح پروژه زیرگذر فرح‌آباد پس از ۱۰ ماه عملیات اجرایی شبانه‌روزی با حضور مردم و مسؤولان به بهره‌برداری رسید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.