پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرونده شهرداری ساری برای تصمیم گیری به تهران ارجاع شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، سید یونس حسینی‌عالمی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای شهرداری ساری و یکی از سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری ۲ پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: پرونده مربوط به سازمان زیر مجموعه شهرداری به دادستانی ساری ارجاع شد تا در مورد آن تصمیم گیری و پرونده بررسی شود.

دادستان انقلاب اسلامی مرکز استان مازندران اظهار داشت: پرونده‌ای که مربوط به شهردار ساری می‌شود به داد سرای تهران ارجاع شده است تا در مورد آن تصمیم گیری شود.

حسینی گمانه زنی در این پرونده را نادرست عنوان کرد و گفت: باید تا احراز و قطعیت تخلف منتظر ماند.

وی پرونده شهرداری ساری را به دلیل چند وجهی بودن و همچنین اسناد و مدارک متعدد پیچیده عنوان کرد و گفت: پرونده های اقتصادی زمان بر بوده و رسیدگی به آنها بررسی دقیق و زمان زیاد می‌طلبد.

تابستان سال گذشته بود که موضوع تخلف حدود سه هزار میلیارد ریالی شهرداری ساری بر سر زبان‌ها افتاد و در مرداد ماه بود که سازمان بازرسی استان مازندران یک فقره پرونده قضائی مربوط به سازمان عمران شهرداری ساری بابت تخلف مالی ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی را ارائه کرد که به گفته مسئولان قضائی استان متهمان اصلی پرونده شناسایی و مشخص شدند.

در ابتدای امر مسئولان قضائی استان اعلام کردند که مدیران شهرداری در میان متهمین حضور ندارند در حالی که در برخی فضای مجازی عنوان شده بود که پرونده شهردار نیز در این مسئله باز است اما از سوی مراجع رسمی هنوز تأیید نشد.

پرونده شهرداری ساری در حالی هنوز در مراجع قضائی در حال رسیدگی است که شهردار پیشین که این تخلف در دوران مسئولیت وی رخ داد اسفند ماه سال گذشته از سمت خود استعفا داد و به به عنوان معاون مدیریت منابع انسانی وزرات راه و شهرسازی منصوب شد.

گفتنی است مهدی عبوری شهردار سابق مرکز استان به مدت بیش از ۸۱ ماه شهردار ساری بود و پس از او اکنون عبدالحمید فرزانه سکان شهرداری ساری را بر عهده دارد.

سازمان عمران وابسته به شهرداری بر اساس اساسنامه با هدف درآمدزایی با استقلال مالی در زمینه‌های عمرانی، خدماتی، تولیدی و تهیه و تأمین نیازمندی‌های عمومی شهر و شهرداری فعالیت می‌کند.

شهرداری ساری با سابقه حدود یکصد ساله، در حال حاضر امور این شهر ۳۵۰ هزار نفری را با سه منطقه، پنج معاونت و ۱۰ سازمان زیرمجموعه مدیریت می‌کند.

سازمان عمران، ترافیک، آتش نشانی، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، بهشت رضا (ع)، حمل و نقل و ترافیک، پارک‌ها و فضای سبز، فناوری اطلاعات و آمار، مدیریت پسماند و میادین و تره بار از سازمان‌های تابعه شهرداری ساری هستند.

شهرداری ساری همچنین دارای معاونت‌های “شهرسازی، معماری و امور مناطق”، ” اداری و مالی”، “‘ خدمات شهری”‘، “‘ فنی و عمرانی” و ” فرهنگی و اجتماعی” است و بودجه سال ۹۸ ان افزون ۶ هزار میلیارد ریال است.

/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.