پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرونده بیمارستان هزار تختی مازندران روی میز شورای اقتصاد

پرونده ساخت بیمارستان هزارتختخوابی مازندران با سرمایه گذاری شرکت کره ای سامسونگ، با گذشت سه ماه از انعقاد تفاهمنامه اولیه برای اجرا منتظر تایید شورای اقتصاد است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه:پرونده ساخت بیمارستان هزارتختخوابی مازندران با سرمایه گذاری شرکت کره ای سامسونگ، با گذشت سه ماه از انعقاد تفاهمنامه اولیه برای اجرا منتظر تایید شورای اقتصاد است.

 

براساس قانون ، اجرای پروژه های عمرانی ملی نیاز به تایید شورای اقتصاد دارد که در این شورا پس از تایید اقتصادی بودن طرح ها، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی موظف می شود تا اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه را تامین کند.

طبق قانون ریاست این شورا بر عهده رئیس جمهوری است و معاون اول رئیس جمهوری به عنوان جانشین در اکثراین جلسات حضور می یابد و وزارتخانه های اقتصادی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعضای اصلی این شورا محسوب می شوند.

مدیراجرایی بیمارستان هزارتختخوابی مازندران گفت که طرح های مطالعاتی این پروژه در داخل استان به پایان رسید و پرونده به معاونت درمانی وزارت بهداشت و درمان ارسال شد.

دکتررضا حبیبی ساروی در گفت و گو با ایرنا افزود : وزارت بهداشت و درمان نیز پس از بررسی پرونده را برای تعیین وقت رسیدگی به شورای اقتصاد ارسال کرد.

به گفته وی به نظر می رسد پرونده بیمارستان هزار تختخوابی مازندران هفته آینده در شورای اقتصاد مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید زمینه برای اجرایی شدن آن فراهم خواهد شد.
تفاهمنامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی موسوم به مگاهاسپیتال درزمینی به مساحت ۱۵ هکتار در منطقه ماهفروجک ساری اواخر اردیبهشت ماه بین دانشگاه علوم پزشکی مازندران و شرکت سامسونگ کره منعقد شد.

براساس این تفاهمنامه ۸۵ درصد از هزینه حدود ۱۰ هزار میلیارد ریالی ساخت این بیمارستان از سوی شرکت سازنده تامین می شود و این شرکت پس از افتتاح ظرف ۱۰ سال هزینه ساخت را از وزارت بهداشت و درمان به طور قسطی دریافت می کند.

درمازندران با جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری ، ۳۴ بیمارستان دولتی و خصوصی با حدود چهار هزارتخت وجود دارد وسرانه تخت بیمارستانی برای هر شهروند مازنی حدود ۱٫۳ است که این سرانه در کشور ۱٫۷ است .

کوچک بودن بیمارستان ها از یکسو و پراکندگی آنها درسطح شهرها و سفر سالانه بیش از ۳۰ میلیون مسافر فشار مضاعفی را به مراکز درمانی به خصوص دولتی استان وارد کرده و مراکز درمانی موجود نیز توانایی خدمات رسانی مطلوب به این بیماران را به دلیل محدودیت فضا و امکانات ندارند.

با این رویکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیشنهاد ساخت بیمارستان هزار تختخوابی را داده تا در صورت تصویب در شورای اقتصاد و اجرایی شدن ان در سه سال آینده این خطه شمال کشور بتواند از این بیمارستان برخوردار و خدمات مطلوب درمانی را به مردم محلی و گردشگران داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.