پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرورش دانش آموزان نباید اسیر جلسه‌زدگی مدیران شود

0

حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش مازندران در جواب درخواست آموزش و پرورش برای تصویب تشکیل چند کارگروه جهت برنامه‌های پرورشی و تربیتی با بیان اینکه پرورش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده نوجوانان از اولویت‌های کشور است، افزود: این مسئله نیازمند راهکار عملی است و باید از اتاق جلسه مدیران خارج شود.

وی گفت: متاسفانه موضوع پرورش، تعلیم و تربیت فقط در اتاق‌های در بسته کارگروه‌های متعدد و جلسات پی در پی مدیران انجام می شود و عملا خروجی موثری از آنها دیده نمی‌شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش و همه دستگاه‌های مسئول باید نسبت به نقش خود در مسئله آموزش و پرورش بازنگری کنند، افزود: آسیب‌شناسی نخستین قدم برای تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش است و سپس باید به فکر ایجاد کارگروه ها و جلسات باشیم.

حسن نژاد اظهار داشت: باید ببینیم الان در آموزش و پرورش چند درصد فضای مهارتی با اقتضائات کودکی همخوانی دارد؟ میزان اثرگذاری مهارتها در کودکانی که در دوران خود به واقع کودکی کردند و آنها که به هر دلیلی برابر با اقتضائات کودکانه دوران خود را نگذراندند در آموزش و پرورش باید چه برخوردی با آنها صورت بدهد.

وی ادامه داد: برای کم کردن هزینه‌ها در آموزش و پرورش نیاز به تحلیل داریم و بدون آن نمی‌توانیم در کارگروهها موفق باشیم. من با تشکیل کارگروههای جدید برای حل مشکلات مخالف نیستم اما این کارگروهها باید خروجی داشته باشد.

حسن نژاد گفت: الان در استان کارگروههای زیادی داریم با مصوبات زیاد و به نوعی جلسه زده شده ایم، به دنبال این هستیم که کارگروهها و کمیته ها را ساماندهی کنیم. ما نیاز به خروجی خوبی داریم و با صرف برگزاری نشست هایی در قالب کارگروه و کمیته موافق نیستم.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: آموزش و پرورش را با این حجم از فعالیت و مشکلات و امکاناتی که دارد و هم از لحاظ میزان توانمندی های استانی، ریالی و ابزاری در شرایط خوبی داریم اما تا سقف انتطارات خانواده ها فاصله زیادی داریم.

در نشست امروز مسئولان آموزش و پرورش مازندران موارد شامل ایجاد پارک موزه اموزشی با هدف ترویج فرهنگ بومی، محیط زیست. حقوق شهروندی ، کارگروه اجرایی با محوریت اداره کل امور اجتماعی استانداری مازندران درباره برنامه های ویژه دوران کودکی، کارگروه اجرایی با محوریت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با محوریت حقوق کودک، ترویج و پرورش شیوه های فرزندپروری، ظرفیت سازی نقش مادران در رشد و تربیت کودکان پیشنهاد شد.

/۱۸۹۹/۷۳۳۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.