پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرداخت خسارت قطعی برق در دستور کار بیمه شرکت برق/ مصرف 7 هزار مگاوات ساعت برق مازندران توسط رمز ارز‌ها

0


فرامرز سپری امروز در ارتباط با دلایل قطعی برق طی روزهای گذشته در استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: علت قطعی برق، بالا رفتن مصرف گاز در بخش خانگی و افت فشار بوده که این موضوع موجب محدودیت سوخت برخی از نیروگاه‌ها و در ادامه خاموشی‌های پراکنده در سطح کشور و استان شده است.

وی گفت: با توجه به این مسائل بحث تعدیل روشنایی معابر و بزرگراه‌ها، مدیریت و کنترل مشترکان پرمصرف، ذخیره سازی انرژی با خاموش کردن نورهای غیرضروری و استفاده ادارات دولتی از سوخت دوم در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با تاکید بر ضرورت همراهی مردم با شرکت توزیع برق، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با کاهش دما و بالا رفتن سرما با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای هوای استان با شبکه توزیع برق مازندران همکاری کنیم.

این مسؤول با اعلام اینکه شرکت توزیع برق مازندران توانایی انتقال بار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات را هم دارد، تصریح کرد: الان پیک ما حدود ۸۰۰ مگاوات است  و بیشتر محدودیت‌های ما در بحث تولید است که انتظار داریم در این راستا مشترکان با ما همراهی کنند.

سپری یادآور شد: برخی از مشترکان اعلام کردند به‌دلیل خاموشی‌ها لوازم برقی دچار مشکل شده که در این زمینه نیز پرداخت خسارت قطعی برق توسط بیمه در دستور کار قرار دارد که مشترکان می‌توانند در سایت شرکت ثبت‌نام کرده و در صورت بررسی این مهم محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: بیش از ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه غیرمجاز رمز ارز که طی ۱۰ ماهه گذشته با مصرف برق نزدیک به ۷ هزار مگاوات ساعت شناسایی و جمع‌آوری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: با جمع‌آوری رمز ارز‌های غیرمجاز، تاکنون به اندازه مصرف ۳هزار و ۵۰۰ مشترک خانگی در سال، صرفه‌جویی شده است.

سپری با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از رمز ارز‌های غیرمجاز با گزارش‌های مردمی شناسایی و جمع‌آوری شد، گفت: اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با سوءاستفاده، موجب ناپایداری شبکه برق شده و احتمال بروز خاموشی را افزایش دهند.

وی در پایان یادآور شد: همان‌گونه که مردم در تابستان گرم همکاری خوبی با ما داشتند امیدواریم این روند در فصل سرد سال هم ادامه یابد تا بتوانیم از این مسائل هم گذر کنیم.

 /۸۶۰۳۴/ج

 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.