پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرداخت حق بیمه اسفند مشاغل آزاد تمدید شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، سید علی اصغر محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، تعداد بیمه شدگان مشاغل آزاد از جمله رانندگان ، قالیبافان ، پارک بانان و حرف آزاد  را ۱۵۰ هزار نفر اعلام کرد و توضیح داد : پرداخت نشدن حق بیمه آنان با جریمه مواجه نمی شود ،اما طبق مقررات و بر اساس سامانه با لغو قرارداد مواجه می شدند که این مورد مشمول حمایت قرار گرفته است.

وی در عین حال اضافه کرد: به منظور جلوگیری شیوع ویروس کرونا ،مراجعه حضوری افراد دارای بیمه مشاغل آزاد برای دریافت فیش پرداخت حق بیمه به شعب، کارگزاری ها و پیشخوان های دولت حذف شد و به صورت اینترنتی قابل پرداخت است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران تصریح کرد: این افراد که پرونده الکترونیکی در شعب تامین اجتماعی دارند با دریافت کد شناسه از طریق تلفن همراه می توانند حق بیمه را اینترنتی پرداخت کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد که این افراد می توانند حق بیمه اسفند امسال را پایان فروردین سال آینده پرداخت کنند و مشکلی بوجود نخواهد آمد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اظهار این که از ۲ سال پیش  ۱۱۰هزار کارفرمای مشاغل دولتی و غیردولتی استان حق بیمه و لیست افراد را بدون مراجعه حضوری فقط از طریق اینترنت پرداخت می کنند، بیان داشت: این سازمان با الکترونیکی کردن فعالیت های اداری ، مشارکت حداکثری در تردد و جابجایی افراد را برای مقابله با ویروس کرونا دارد.

قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران در ادامه مصوبات پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اداره کل تامین اجتماعی مازندران را موظف کرده است تا به منظور جلوگیری از مراجعت به دفاتر پیشخوان دولت و خودپردازها در راستای حمایت از مشاغل و افرادی که موفق به پرداخت حق بیمه اینترنتی نشدند ،بدون اخذ جریمه تا پایان  اردیبهشت سال آینده مهلت پرداخت داشته باشند.

محمودی  از طلب حدود هفت هزار میلیارد ریالی این سازمان در استان خبر داد و گفت که تامین اجتماعی برای پرهیز از آسیب رساندن به معیشت کارگران و کارکنان همکاری خوبی را داشته و در این شرایط کسب و کار نیز بیشتر کرده است.

از آن جایی که حدود ۶۰ درصد از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰هزار نفری  استان مازندران زیر پوشش این اداره کل هستند ، همه تمهیدات در تامین نیروی انسانی اعم از پزشک ، پرستار، امکانات و تجهیزات با هدف ارائه خدمات در مراکز درمانی و بیمارستانی تحت پوشش به وجود آمده است.

تامین اجتماعی مازندران پنج بیمارستان و ۱۴ مرکز درمانی سرپایی فعال در سطح استان دارد و همچنین ۳۲ بیمارستان دولتی و ۶ بیمارستان خصوصی دراستان با تامین اجتماعی قرارداد دارند.

یکی دیگر از اقدامات مدیریت  درمان تامین اجتماعی مازندران به منظور جلوگیری از حضور بیماران زمینه‌ای مانند دیابتی‌ها و افراد دارای فشار خون تحت پوشش تامین اجتماعی ، داروی این افراد را برای مصرف ۲ ماه به صورت رایگان به درب منازلشان ارسال کرده است.

همچنین تامین اجتماعی مازندران اعتباری بالغ بر ۲۲۴ میلیارد تومان به منظور پشتیبانی از مراکز درمانی طرف قرار داد پرداخت کرده است .

۲ هزارو ۳۰۰ موسسه دولتی و خصوصی طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان  هستند .

بر اساس آخرین گزارش  وزارت بهداشت و درمان  از بدو شروع ویروس کرونا در استان مازندران آمار مبتلایان قطعی به این ویروس به  یک هزار و ۲۷۸ نفر رسید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.