پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پدرکُشی در خانه اصولگرایان! / چرا رمضان شجاعی را دور زدند؟!

شاید کمتر کسی باور میکرد که درست چند ماه پیش از مهمترین انتخابات مجلس شورای اسلامی جبهه اصولگرایان ،رمضان شجاعی را از لیست خود کنار بگذارد. کسی که دو دوره پشت سر هم نماینده مردم ساری در مجلس بود و با لابی گری های مناسب و دوستی با رئیس مجلس شورای اسلامی توانست دست کم برای خودش اسم و رسمی بهم بزند،به ظاهر نباید به این زودی ها از صحنه حذف میشد.

2

 

پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از وارش نیوز:  شاید کمتر کسی باور میکرد که درست چند ماه پیش از مهمترین انتخابات مجلس شورای اسلامی جبهه اصولگرایان ،رمضان شجاعی را از لیست خود کنار بگذارد. کسی که دو دوره پشت سر هم نماینده مردم ساری در مجلس بود و با لابی گری های مناسب و دوستی با رئیس مجلس شورای اسلامی توانست دست کم برای خودش اسم و رسمی بهم بزند،به ظاهر نباید به این زودی ها از صحنه حذف میشد. برای بررسی اینکه چرا چنین اتفاقی رخ داده است باید به چند نکته مهم توجه کرد:

 

افت محبوبیت شجاعی در افکار عمومی حوزه انتخابیه

قطعا کسانی که چنین تصمیم مهمی را گرفته اند با بررسی میدانی اوضاع و دریافت گزارشات تیم های رصد کننده شرایط و آنالیز اطلاعات به این مهم پی برده اند که شجاعی محبوبیت خود را به شکل وسیعی از دست داده است.

 

هشت سال نمایندگی او در مجلس زمان زیادی بود که می توانست منشا خدمات فراوان برای مردم و شهرستانهایی که او وکالتشان را بر عهده دارد باشد اما در عمل، رزومه ضعیف شجاعی چه در حوزه عمران و آبادانی و چه در حوزه سیاست حرفی برای گفتن نگذاشت و مردم ساری شاهد هیچ اتفاق مهم و تاثیرگذاری در دوره نمایندگی شجاعی نبودند.

 

عدم تاثیرگذاری های این نماینده اصولگرا در مدیریت کلان استان که در راستای منافع ساری باشد و همچنین تضعیف ساری با تکه پاره کردن و تجزیه شهرستان باعث شد تا از نظر مردم شجاعی نمره قبولی نگیرد. سکوت شجاعی در بزنگاه های مهم استان همچون انتخاب استاندار و معاونت های موثری چون معاونت سیاسی و عمرانی نشان از روحیه عافیت طلبی این نماینده طرد شده از جبهه اصولگرایی دارد. تنها در دوره ای که دولت همسو با تفکرات وی بر سر کار بود و با انتخاب هادی ابراهیمی به عنوان معاونت سیاسی ،کمی درگیر برخی مسائل اساسی ساری شد که متاسفانه آنهم با توجه به جدا شدن فرودگاه از شهرستان ساری و محدود شدن راه های توسعه شهر ساری در محور شمال در جهت تضییع حقوق شهروندان بوده است .

 

در دولت جدید هم نه در انتخاب استاندار و نه در انتخاب معاونت های مهم هیچ نقشی ایفا نکرد . حتی زمانی که صحبت از معاونت عمرانی فرامرز نقیبی مطرح شد همه انتظار داشتند تا این نماینده متنفذ پای کار بیاید و جانانه از گزینش نقیبی در این پست حساس دفاع نماید. عملا سکوت و بی توجهی شجاعی و دیگران باعث شد که ناگهان شخص دیگری بر این صندلی مهم استانداری بنشیند.به علاوه اینها کلنگ زنی پروژه های تبلیغاتی مانند پالایشگاه کیاسر و اتومبیل سازی سایپا هم به شدت تاثیر منفی بر وجهه شجاعی داشتند. همه این اتفاقات و دوری این نماینده از جزئیات حوزه انتخابیه ساری و میاندرود باعث شد تا با کاهش شدید محبوبیت مردمی مواجه شود و این چیزی نیست که هم حزبی های وی تشخیص ندهند.

 

فاصله گرفتن شجاعی از اصولگرایان سنتی

نزدیکی شجاعی به رئیس مجلس شورای اسلامی قطعا به مذاق خیلی ها خوش نمی آید.کسانی به طور حتم از سر حسادت و کم اثر کردن رابطه این نماینده شهرستانی با رئیس مجلس برنامه ریزی کرده اند. انتشار تصاویر خصوصی شجاعی و لاریجانی در روستای محل تولد شجاعی آنطور که انتظار میرفت به سود وی تمام نشد.چرا که با ایجاد حساسیت در مردم و برخی از دوستان جناحی باعث ایجاد برخی دلخوری ها در میان حلقه نزدیکان لاریجانی شده است که از سر احساس رقابت و حسادت درصدد حذف شجاعی برآمدند.رمضان شجاعی که در کانال زدن و لابی گری در جهت رسیدن به اهدافش مهارت خاصی دارد برای خنثی کردن نقشه بدخواهان درون جناحی خودش نتوانست کاری انجام دهد و ظاهرا در تله برخی از اصولگرایان تاثیرگزار گیر افتاده است.

 

شورای نظارت بر رسانه ملی : برزخ شجاعی

شجاعی به عنوان یکی از کارمندان قدیمی صدا و سیما و همچنین عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در مجلس شورای اسلامی وظیفه سختی بر عهده داشت. از یک طرف نسبت به آشنایی های مناسبی که از این ارگان مهم کشور داشت از وی انتظار میرفت تا گزارشات دقیقی از عملکرد این نهاد حکومتی ارائه دهد و از سوی دیگر بخشی از جریان اصولگرا علاقمند به سکوت شورای مزبور در رابطه با برخی از اشتباهات فاحش رسانه ملی بودند. شرایطی که شجاعی را در برزخ تصمیم گیری قرار داد و بالطبع برخی از تصمیمات و اظهارنظر های وی مورد پسند تعدادی از متنفذین در صدا و سیما نبود. مهمترین نمود این دوگانگی هم شکایت رئیس سازمان صدا و سیما از رمضان شجاعی و دو نفر دیگر از نمایندگان مجلس بوده است. بی تردید این عمل مهم که تبعات فراوانی در سطح جامعه دارد بدون مشورت نبوده است و از همینجا می توان حدس زد که رابطه شجاعی با بخش مهمی از اصولگرایان شکرآب شده است.

 

عبوری: برگ برنده یا آخر بازی

شجاعی برای فرار از این مخمصه به ساختمان عمارت شهرداری ساری نگاه ویژه ای دارد. استفاده از محبوبیت عبوری در راستای رسیدن به مجلس. با توجه به شرایط سختی که شجاعی در آن گرفتار شده است به نظر میرسد که او در فکر بازی با برگ عبوری برای رسیدن به اهدافش باشد. کلید واژه هایی مانند درگیری فرماندار جدید با شهرداری و مطرح کردن کمیته انطباق به همراه اظهار تردید برای شرکت در انتخابات به خوبی پس ذهن شجاعی را آشکار می کند. اما آیا عبوری حاضر است محبوبیتش را خرج کسی کند که مقبولیتش  را در میان مردم از دست داده است و کمترین نقش را در شهردار شدن و شهردار ماندنش داشته است؟ شجاعی دو راه پیش روی خود دارد نخست اینکه محترمانه و با ذکر دلایلی مردم پسند و اعلام ائتلاف با کسی مانند هادی ابراهیمی از نامزدی مجلس کنار بکشد و یا اینکه دست به قمار بزرگی بزند و انتحاری وارد فضای رقابت شود که در اینصورت مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار وی خواهد بود.

2 نظرات
  1. عادل می گوید

    انتظار میرفت چهاردانگه نیوز کمی منصف باشد. و اینقدر کینه توزانه مطلب ننویسد. اولا در این دولت به گفته سخنگوی آن جناب دکتر نوبخت به خاطر شرایط تحریم و کسری بودجه عملا نود در صد هزینه های کشور صرف امور جاری شد.و کشور دارای ۲۰۰۰ پروژه نیمه تمام است پس نباید انتظار زیادی از نمایندگان داشت.آقای شجاعی کارهای زیادی برای ساری انجام داد از جمله دریافت بودجه های ملی برای شهر ساری-ایجاد دانشکده دندانپزشکی ساری_ردیف بودجه برای سدهای چرگت.زارم رود.-و…. که مهمترین آن حمایت جدی و پیگیری کار خانه سیمان کیاسرو خصوصا پروژه گاز دامغان-ساری- کیاسر که کل استان از آن بهره مند خواهد شد و ده ها کار دیگر ازجمله پیگیری مطالبات سپرده گزاران صندوق مهر آریا و …
    —————————-
    پایگاه خبری چهاردانگه : دوست عزیز بارها پایگاه خبری چهاردانگه اقدامات جناب آقای دکتر شجاعی را منعکس کرده است و مصاحبه های مختلف از ایشان پیرامون فعالیت های چند ساله گرفته و منتشر نموده است. این مطلب نقل از وارش نیوز می باشد.با انتشار این مطلب در سایتت و پاسخ های مستدلی که ارائه خواهد شد به تنویر افکار عمومی کمک خواهد نمود. بکار بردن لفظ کینه توزانه دور از انصاف برای پایگاه خبری چهاردانگه می باشد.

  2. عادل می گوید

    وارش نیوز هم که منصفانه ننوشت. شما چرا بلند گوی وارش نیوز میشوید.شما خودتان میدانید این مطالب جهت دار است ودر این موقع حساس چرا اقدام به این کارها میکنید. اینجانب تقریبا هر روز به سایت شما سر میزنم و تمام مطالب شما را میخوانم.براحتی میتوان فهمید که دست اندر کاران سایت چهاردانگه نیوز به شدت دنبال پیشرفت چهاردانگه بوده وبه تک تک چهاردانگه ایها عشق میورزند که این مایه مباهات ما اهالی چهاردانگه بوده و ما هم دعاگوی شما هستیم.پس خواهشمندیم بلنگوی نظرات جهت دار و مغرضانه دیگران در خصوص سرمایه های چهاردانگه نشوید.به امید کامیابی هر چه بیشتر اهالی چهاردانگه و علی الخصوص شا اصحاب رسانه.ایام به کام یا علی مدد.
    ——————————————
    پایگاه خبری چهاردانگه: همانطوری که فرمودید، این پایگاه فقط به علاقه مدیران آن به بخش چهاردانگه و برای کمک به پیشرفت آن با هزینه شخصی اداره می شود و با هزینه شخصی در نمایشگاه تهران شرکت نمود تا چهاردانگه را در عرصه ملی معرفی نماید.
    آرزوی همه ما توفیق روز افزون فرزندان این منطقه است. سوالات و موراد زیادی از فعالیت دکتر شجاعی برای مردم وجود دارد. و قطعا املا نوشته نشده غلط هم ندارد. در فرصت باقی مانده به این سوالات و ابهامات موجود باید پاسخ داده شود. پایگاه خبری چهاردانگه آمادگی خود را برای انتشار پاسخ ها چه از سوی دفتر ایشان و چه از سوی هر عزیز دیگر اعلام می نماید تا شفاف سازی لازم صورت گیرد. در صورت عدم شفاف سازی، دیگران از همین موارد بیشترین استفاده را خواهند نمود.
    در پایان از حسن توجه شما سپاسگزاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.