پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایگاه بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در فرودگاه نوشهر مستقر شد

0

اکبر فریفته روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در زمان برقراری پروازها در مبادی ورودی و خروجی مسافران ، کادر پزشکی مستقر هستند که به محض مشاهده مسافران مشکوک به برخی از بیماری های تنفسی ، تب و سرفه ، آنها را مورد معاینه قرار می دهند و در صورت مشاهده علایم مشکوک به بیماری واگیر ، به مسافر اجازه ورود برای سوار شدن به هواپیما را نمی دهند.   

 وی اظهار داشت : پس از انجام هر پرواز نیز تمامی امکانات و تجهیزات موجود در این فرودگاه با استفاده از مواد ضد عفونی کننده  استریل می شود ضمن این که خودروهای سرویس دهنده پروازها نیز شناسایی و تفکیک شده اند و حتی به رانندگان این خودروها توصیه و تاکید شده که به طور حتم هر روز این نکات بهداشتی را رعایت کنند.

فریفته به مسافران پرواز های این فرودگاه اطمینان خاطر داد که تحت هیچ شرائطی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل هوایی نگران نباشند چرا که کاملا تمامی نکات بهداشتی در بعد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این فرودگاه رعایت می شود و تاکنون نیز موردی از  ابتلای احتمالی مسافران به این ویروس از سوی کادر پزشکی مستقر در این فرودگاه گزارش نشده است.             

فریفته گفت که هم اکنون به غیر از دوشنبه در دیگر روزها پرواز در مسیرهای رفت و برگشت نوشهر – تهران و نیز مشهد – نوشهر در فرودگاه نوشهر برقرار است . 

ورود ویروس کرونا به ایران که از حدود ۱۰ روز پیش به صورت رسمی اعلام شد، اواخر هفته گذشته به مازندران رسید و تاکنون ابتلای سه نفر در این استان به تایید دانشگاه علوم پزشکی رسیده است.

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای  از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است ، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. 

به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.