پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان جشنواره ملی گل محمدی در بخش دودانگه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  چهارمین جشنواره گل محمدی از 12تیر در شهر فریم منطقه دودانگه ساری در 150غرفه نمایشگاهی با فروش محصولات گل محمدی و محصولات دیگر برگزار شد.
بخشدار بخش دودانگه هدف از برگزاری این جشنواره را بهره گیری از ظرفیت مناسب منطقه با ایجاد انگیزه برای کشاورزان برای کشت گل محمدی در اراضی شیب دار، حمایت از تولید، جذب گردشگر، ایجاد شور نشاط اجتماعی، رونق تولید و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: از سطح 10هزارهکتار زمین بخش دودانگه، 6هزار و 500هکتار آن زیر کشت محصولات زراعی وحدود 3هزارو 500هکتار اراضی شیب دار است.
ذلیکانی افزود: دراجرای طرح توسعه باغات و اراضی در سال91 حدود 5 هکتار اراضی شیب دار زیر کشت گل محمدی رفت که اکنون این سطح به 190هکتار رسید و تا پایان سال98 هم به 240هکتارخواهد رسید.
به گفته وی؛ نخستین جشنواره گل محمدی به منظور حمایت از تولیدکنندگان با همکاری جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی در سال95 در روستای کلیج خیل بر گزار شد.
فرماندار ساری هم گفت: از هزار هکتار زمین مستعد کشت گل محمدی درشهرستان ساری 500هکتار آن برای بخش دودانگه ساری است که تا پایان سال99 کل سطح 500هکتاری این منطقه زیر کشت گل محمدی خواهد رفت.
رضایی حمایت های دولت درتوسعه این بخش را تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه و ایجاد اشتغال تا کنون 500نفر اعلام و خاطرنشان کرد: درآمد حاصله از کشت گل محمدی هم در هر هکتار 70میلیون تومان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.