پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان‌نامه‌های دانشجویی بخش کشاورزی مازندران حمایت می‌شوند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، اسدالله تیموریان روز شنبه در نشست خبری افزود: دانشگاه از استادان ، اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع دکترا که در این زمینه تلاش کنند با دادن ترفیع ، ارتقای جایگاه شغلی و ارتقای گرندهای پژوهشی حمایت خواهد کرد.

وی توضیح داد: جامعه بیشتر از آن که به طرح ها و پایان نامه های تحقیقاتی صرف از سوی دانشگاهیان نیاز داشته باشد، به پایان نامه هایی نیاز دارد که به یکی از مسائل و مشکلات در این بخش بپردازد و به صورت کاربردی برای آن مشکل راه حل ارائه کند . 

رئیس دانشگاه کشاورزی ساری با اعلام این که سالانه ۵۰۰ پایان نامه و رساله دکترا در این دانشگاه نوشته می شود ، گفت: درد مزمن گسست میان تحقیقات اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با آنچه مورد نیاز جامعه است در غالب پایان نامه ها دیده می شود . 

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی جدی و جهت دار پنج ساله و مجاب کردن اساتید برای نگارش پایان نامه های کاربردی ، این بخش از دانشگاه در مسیر و ریل اصلی خود قرار گیرد . 

تیموریان همچنین از ذهنیت برخی مسئولان و تصمیم سازان استان برای سپردن طرح های تحقیقاتی به خارج از استان گلایه کرد و گفت: ارائه راهکارهای علمی برای رفع مشکلات مبتلابه استان را می توان از طریق سپردن آن به جامعه علمی همین استان حل کرد و نباید چاره کار را در تحقیقات دیگر استان های جست و جو نمود . 

وی وضعیت دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری را در عرصه پژوهشی خوب ارزیابی کرد و افزود : در ارزیابی موسسه برنامه ریزی ، آموزش وسنجش از دانشگاه‌ های کشور ، دانشگاه کشاورزی ساری رتبه ۲۲ را دارد.

رییس دانشگاه کشاورزی ساری از ارتقای آزمایشگاه ها و مزارع تحقیقاتی این مجموعه به عنوان برنامه آتی یاد کرد و گفت که برای این منظور یکصد هکتار زمین این دانشگاه واقع در روستای سوته ساری بعد از سال ها بلااستفاده ماندن، امسال به تولید بذرهای گواهی شده برنج ،گندم و جو اختصاص یافت و همچنین امسال زراعت چوب و جنگل در ۳۰ هکتار از این عرصه انجام خواهد شد . 

وی اختصاص ۱۰ هکتار از این زمین برای کشت ارقام انار بومی و ایجاد باغ گیاهان ریز دانه همچون تمشک را از دیگر برنامه های این دانشگاه در زمینه احیای مزارع و مراکز تحقیقاتی برشمرد  . 

تیموریان گفت : علاوه بر این فعال کردن مزارع بخش های شیلاتی ، مرغداری و دامپروری از دیگر اقدامات برای عملی کردن تحصیلات آکادمیک دانشجویان دانشگاه کشاورزی ساری است که در سال تحصیلی جاری صورت می گیرد . 

وی از تهیه اسناد توسعه کشاورزی و آب به عنوان بخشی از فعالیت های این دانشگاه یاد کرد و افزود: این دانشگاه بنا دارد که اسناد توسعه در دیگر حوزه های تخصصی کشاورزی در بخش های شیلات ، دامپروری و مرغداری های مازندران را نیز تهیه و به جامعه تولیدکننده در این عرصه ارائه کند .

دانشگاه کشاورزی ساری یکی از سه دانشگاه کشاورزی کشور و جز ۶۰ دانشکده کشاورزی کشور به شمار می رود که قدمت فعالیت آن به حدود ۵۰ سال بر می گردد .

در این دانشگاه حدود سه هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی حضور دارند و ۱۵۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند . 

۲۰۹۶ /۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.