پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دولت امسال ۱۶۴میلیارد تومان به نیروگاه زباله‌سوز ساری اعتبار داد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت که دولت امسال در مجموع یکهزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری اختصاص داده است و این طرح برای تکمیل و بهره برداری مشکل بودجه‌ای ندارد.

1

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش ایرنا، مفید غلامی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : ۶۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ امسال از محل تبصره ۱۹ قانون بودجه برای تکمیل این نیروگاه اختصاص یافته است.

تبصره ۱۹ قانون بوجه به دولت اجازه می دهد دستگاه های اجرایی را مکلف کند تا از محل منابع بودجه کل کشور و دارایی‌های خود تمهیدات لازم را برای اجرای طرح‌ جدید، نیمه‌تمام و آماده ‌بهره‌برداری و در حال بهره‌برداری از طریق انعقاد قرارداد واگذاری و یا مشارکت با بخش های خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اولویت بخش های خصوصی و تعاونی فراهم کنند. بر همین اساس هم دستگاه های اجرایی اجازه دارند تا ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را در قالب یارانه سود، وجوه اداره‌شده و یا کمک بلاعوض برای این طرح ها اختصاص دهند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت که ۵۰۰ میلیارد ریال هم امسال از محل سفر رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهوری به مازندران به نیروگه زباله سوز ساری اختصاص یافت.

دکتر محمدباقر نوبخت مرداد امسال به مازندران سفر کرد و پس از بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری ، برای تامین اعتبارات مورد نیاز آن به شرط تکمیل و بهره برداری تا پیش از پایان عمر دولت دوازدهم اعلام آمادگی کرد.

غلامی راد گفت که ۵۴۰ میلیارد ریال بقیه اعتباری که سال جاری به نیروگاه زباله سوز ساری اختصاص یافته از سایر کانال های قانونی مانند کمک دولت برای حل معضل پسماند استان های شمالی تامین شده است.

دولت طی ۲ سال اخیر برای حوزه پسماند مازندران بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

وی افزود : دولت با تمام تنگناهای مالی ، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری را به طور کامل تامین کرده است و اکنون شهرداری و سازمان پسماند مازندران باید به تعهدشان برای تکمیل طرح عمل کنند تا نیروگاه بموقع به بهره برداری برسد.
غلامی راد گفت : با وجود این که دولت از لحاظ قانونی وظیفه ای برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت نیروگاه زباله سوز و بویژه کمک به شهرداری ها ندارد، اعتبار خوبی در ۲ سال گذشته برای این امر به استان مازندران اختصاص داده شد.

ساخت نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان مهم ترین پروژه زیست محیطی مازندران سال ۸۸ شروع شد ، ولی وجود اختلاف نظر در انتخاب محل ، نگرانی های زیست محیطی و تامین نشدن بودجه مورد نیاز سبب شد تا در مرحله کلنگ زنی باقی بماند.

روند ساخت این نیروگاه طی ۲ سال اخیر با پیگیری های فشرده استانی شدت گرفت و آخرین بار تابستان امسال معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برای اطمینان از تکمیل و بهره برداری بموقع از این پروژه بازدید کرد و اعتبارات درخواستی مورد نیاز را هم تخصیص داد.

آبان ماه امسال هم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از روند تکمیل این نیروگاه بازدید و اعلام کرد که از پیشرفت خوبی برخوردار است ، مشکل مالی ندارد و نیاز به تسریع در اجرا از سوی پیمانکار دارد.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    ای بابا ۱۶۴میلیارد جلو دریا رو حداقل هشت ردیف میشه بست وافعا چاک این آقایون چقدر بزرگ که با این اعتبار گزاف بسته نمیشه خدا یا وشون نسل از بین ببر که انقدر به بیت المال ضرر زنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.