پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقف زمین برای ساخت زینبیه در روستای ازنی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، حاج جعفر محمدی ازنی، خیر نیک اندیش روستای ازنی، ۲۱۳ متر زمین را برای ساخت زینبیه(س) وقف کرد.

4

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، حاج جعفر محمدی ازنی، خیر نیک اندیش روستای ازنی، ۲۱۳ متر مربع زمین را برای ساخت زینبیه(س) در این روستا وقف کرد.

 

img_2689

 

وی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چنین گفت:با توجه به اهمیت وقف که یکی از سنتهای جاری و عملی در همه ادیان و مذاهب به ویژه در دین مقدس اسلام است و در راستای همدردی با خانواده شهدای مدافع حرم و ادای احترام و ارادت به حضرت زینب (س) اینجاب  حاج جعفر محمدی پیر غلام امام حسین(ع)،  در روستای ازنی یک قطعه زمین به مساحت ۲۱۳ متر مربع را به منظور استفاده عام المنفعه برای مومنین و مومنات روستای دارالمومنین ازنی برای احداث ساختمان زینبیه ، دفتر شورا – دهیاری و خانه عالم وقف نموده ام.

 

واقف معتقد است که سنت وقف را باید زنده نگه داشت و ابراز امیدواری نمود که با ساخت مکان زینبیه ، مجالس عزاداری دخت گرامی حضرت علی (ع) در این روستا تداوم و بیش از گذشته مشهود باشد. همچنین در صورت بنا نمودن دفتر دهیاری و خانه عالم خدمات ارزنده ای به مردم شریف و مومن روستای ازنی ارائه گردد.

 

حاج جعفر محمدی پیر غلام اهل بیت(ع)، از مومنین عامل بوده  خمس و زکات اموال خویش را هر سال پرداخت می نماید.

 

 

 

 

4 نظرات
  1. زینب می گوید

    با سلام.
    خدا را شاکریم که در این دنیای مادی هنوز انسان های بزرگ و خیری وجود دارند که با وقف کردن اموال خود باعث سربلندی و حفظ نظام اسلامی می شوند.دستان این پدر زحمتکش را می بوسم و از خدای متعال بهشت را برای ایشان طلب دارم.

  2. بهادر نوکنده می گوید

     خداوند در آیه ۱۴۸ سوره بقره و آیه ۴۸ مائده با عنوان (فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ) و آیات ۱۱۴ آل عمران، ۹۰ انبیاء و ۶۱ مؤمنین با عنوان (وَیُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ) وقف را میدان مسابقه در خیرات معرفی کرد ان شا الله بهشت برین منزلگاه حاج جعفر محمدی ازنی شود

  3. صابر نوکنده می گوید

    با سلام و درود فراوان
    باعث خرسندی و مسرت است که عزیزانی همچون این خیر بزرگوار و متدین با سنت پسندیده وقف سعی در ترویج و نشر دین و زنده نگه داشتن نام و یاد ائمه اطهار دارند. از خداوند متعال مسئلت دارم خیر دنیا و آخرت شامل حال شما و خانواده محترمتان باشد.

  4. سجاد موسوی ازنی می گوید

    با سلام و احترام
    پدر بزرگ عزیزم تبریک می گویم و از شما تشکر می نمایم. انشالله در دنیا و آخرت سعادتمند باشید و همواره الگوی دیگران در کار خیر باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.