پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقتی چرخ اشتغال در زندان می‌چرخد/ راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک در زندان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی استادی مدیرکل زندان‌های مازندران پیش از ظهر امروز در نشست با رئیس ندامتگاه محکومان مواد مخدر بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اشتغال و حرفه‌آموزی و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها تأکید کرد.
وی با اشاره به وضعیت حاکم برجامعه و شیوع ویروس کرونا، گفت: رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نقش مهمی در سلامت زندانیان داشته است.

 

مدیرکل زندان‌های مازندران از اجرای بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در اتاق‌های زندانیان و یا در نمازخانه‌ها با رعایت فاصله اجتماعی ابراز خرسندی کرد و بر استمرار و افزایش گام به گام برنامه‌ها تأکید داشت.

این مسؤول بیان کرد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها برای رونق اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌های استان یک ضرورت به نظر می‌رسد.

استادی با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان، گفت: زندانیان نباید دچار روزمرگی شوند، بلکه باید با تدابیر لازم و تدوین برنامه‌های جامع و ایجاد ارتباط با سازمان‌ها و کارگاه‌های تولیدی زمینه پویایی واشتغال به کار آنان در طول حبس فراهم شود.

رئیس ندامتگاه محکومان موادمخدر استان مازندران نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: به‌زودی کارگاه تولید پوشاک با همکاری نساجی مازندران در ندامتگاه محکومان مواد مخدر راه‌اندازی خواهد شد.

علیرضا داداشی با تقدیر از اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه نساجی مازندران، گفت: با راه‌اندازی کارگاه تولیدی و ارائه آموزش‌های لازم زندانیان زیادی می‌توانند در این مرکز به اشتغال روی بیاورند و هزینه‌های معیشتی خانواده خویش را فراهم کنند.

 

وی با بیان اینکه رونق اشتغال و کسب مهارت زندانیان موجب بازگشت شرفتمندانه آنان به جامعه شده و زمینه کاهش جمعیت کیفری را مهیا می‌کند، تصریح کرد: این اتفاق نه تنها موجب افزایش خودباوری در نزد زندانیان شده، بلکه  باعث ایجاد آرامش و تحکیک بنیاد خانواده می‌شود.

فرش‌باف مدیرعامل کارخانه نساجی مازندران نیز با اعلام رضایت از سوله ایجاد شده و محل راه‌اندازی کارگاه تولیدی قول مساعد داد تا با بررسی امکانات و تجهیزات زمینه همکاری‌های بیشتر فراهم شود.

وی گفت: شروع فعالیت در این مرکز با ۲۰۰ دستگاه چرخ خیاطی خواهد بود و در ادامه حسب نیاز شرایط را بهبود خواهیم بخشید.

 /۸۶۰۳۴/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.