پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقتی برق می‌رود؛ نه آنتن موبایل هست، نه اینترنت!

0

سرقت تجهیزات یا ناهماهنگی بین دستگاهی
با قطعی موقت برق شاهد قطعی ارتباط در چهاردانگه هستیم!

موضوع قطعی برق در تابستان کم‌کم به قطعی ارتباط هم منجر شده. گزارش‌های مردمی و رصد فضای مجازی حاکیست برخی از اهالی مناطق مرزی مازندران برای ساعاتی که برق ندارند باید از استان خارج شده تا همدیگر را نسبت به حوائج‌شان مطلع کنند.

این موضوع به فقدان باتری در فرستنده‌های مخابراتی برمی‌گردد.

با مصرف بیش از حد تعیین شده برق افت ولتاژ در شهرستان ساری اتفاق می‌افتد، برای جبران کمبود برق مناطق روستایی در ساعات بیشتری از شبانه‌روز قطع می‌شوند، این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده از جمله قطعی خطوط تلفن همراه.

بعد از دریافت گزارش‌های مردمی موضوع را با بخشدار چهاردانگه مطرح کردیم کاظمی ضمن تایید این مساله گفت: از دو سال گذشته نامه‌نگاری‌هایی انجام داده که متاسفانه بی‌پاسخ مانده.

برای پیگیری بیشتر با یکی از مدیران اداره کل فناوری اطلاعات مازندران تماس گرفتیم این مقام مسئول اصل اشکال را تایید اما منکر هر گونه درخواست از سوی مسیولین محلی شد.

متاسفانه ناهماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان به امری عادی بدل شده، طبیعی است که نهادها و سازمان‌ها در برخی موارد به چالش‌های ناخواسته مثل کمبود برق دچار شوند اما اینکه باتری‌های ذخیره انرژی برای ساعاتی که برق قطع است لازم است اما چرا فرستنده‌ها خاموش هستند حتما علت مهم‌تری دارد.

باتری سایت‌های BTS برق لازم را برای آنتن اپراتورها تامین می‌کند اما شارژ باتری‌ زودتر از وصل شدن برق تمام می‌شود، بنابراین قطعی آنتن و اینترنت موبایل را به دنبال دارد.

متاسفانه اکثر سایت‌‌های اپراتورهای تلفن همراه در بخش چهاردانگه فاقد باتری هستند.

یکی از اهالی چهاردانگه موضوع را به سرقت تجهیزات ربط می‌دهد. او می‌گوید متاسفانه بارها شاهد بودیم کابل‌های برق و سایر تجهیزات الکترونیکی توسط افراد سودجو سرقت شده و این موضوع باعث اختلال جدی در خدمات‌رسانی می‌شود.

نیروی انتظامی هم نسبت به شناسایی و دستگیری افراد خاطی اقدام می‌کند اما با توجه به گستره جغرافیایی و کمبود نیرو و امکانات مشکلات جدی در این زمینه به وجود آمده است.

چهاردانگه‌نیوز به عنوان رسانه‌ای که حقوق مردم را مطالبه می‌کند موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.