پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت کلی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران در نشست نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این استان که در سالن استانداری برگزار شد، افزود: با اضافه شدن این یک نفر آمار نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استان به ۱۷۰ نفر رسید.

0

 

 پایگاه خبری چهاردانگه: رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که یک نامزد مجلس شورای اسلامی از استان دیگر حوزه انتخابیه اش را به این استان تغییر داده است.

 

علیرضا یونسی در نشست نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این استان که در سالن استانداری برگزار شد ، افزود : با اضافه شدن این یک نفر آمار نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استان به ۱۷۰ نفر رسید.

 

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد نامزدها مرد و هشت درصد زن هستند، گفت: ۲۳ نفر از نامزدها از خانواده شهدا و یک نفر هم آزاده است .

 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: ۶۹ نفر از نامزدها دارای سابقه رزمندگی در دوران دفاع مقدس ، ۳۰ نفر جانباز ، ۱۱ نفر از نمایندگان فعلی مجلس و چهار نفر هم دارای سابقه ادواری حضور در مجلس شورای اسلامی هستند .

 

وی افزود : ۱۶ نفر از نامزدهای تائید صلاحیت شده مازندران برای مجلس شورای اسلامی استاد دانشگاه ، ۹ نفر پزشک ، پنج نفر قاضی ، دو نفر وکیل ، ۱۷ نفر معلم ، ۲۵ نفر بازنشسته ، دو نفر خانه دار و ۳۶ نفر دارای مشاغل آزاد هستند.

 

رئیس ستاد انتخابات مازندران حداقل سن این نامزدها را ۳۰ سال و بیشترین را ۶۶ سال اعلام کرد و اظهار داشت: کرسی حوزه انتخابیه بابل بیشترین و نور و محمود آباد کم ترین تعداد نامزد را برای رقابت دارند.

 

وی میانگین نامزدهای تائید صلاحیت شده برای هر کرسی مازندران در مجلس شورای اسلامی را ۱۴ نفر اعلام کرد.

 

 استان مازندران با ۹ حوزه انتخابیه دارای ۱۲ کرسی در مجلس شورای اسلامی است./ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.