پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وضعیت سپرده گذاری بانکی در مازندران نامناسب است/ تورم ۲۵ درصدی

0

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت سپرده‌های بانکی در استان خوب نیست خواستار برنامه ریزی لازم و بررسی از سوی شورای هماهنگی بانک‌های استان شد و افزود: مازندران با اقتصاد و جمعیت موجود آن باید سهم بیشتری از سپرده‌های بانکی داشته باشد.

وی با عنوان اینکه برخی شاخص‌ها در استان باید رشد پیدا کند، گفت: در حوزه پساب باید مجموعه مدیریتی استان و شهرداری‌ها توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید کارهای اساسی در حوزه آمار صورت گیرد خواستار تغییر نظام آماری در استان شد و گفت: باید به سمت نظام آماری ثبتی مبنا پیش رویم و در حوزه اطلاعات مکانی و نقشه برداری، نظام اطلاعات مکانی در دست تدوین است.

غلامی راد با عنوان اینکه برنامه بهره وری در استان در دست تدوین است، نظام بر کلیه آموزش‌ها و توجه به فناوری و پژوهشی را از دیگر برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد و گفت: جنس بیکاری در استان از نوع تحصیلکرده ها است و در بیکاری نیروهای کم سواد مشکلی نداریم از این‌رو باید نقشه فناوری و نوآوری را تدوین کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران به بحث منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: این بحث هنوز در شورای نگهبان به نتیجه نرسید و در صورت عدم تصویب، منطقه ویژه فناوری را در مناطق مرکزی پیگیری خواهیم کرد.

وی توسعه استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان، تقویت صندوق پژوهش را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: همچنین برنامه آمایش استان تدوین و نهایی شده است.

غلامی راد تغییر کاربری اراضی، نامناسب بودن فضای کسب و کار را از جمله دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: این مسائل با آمایش سرزمین به سامان خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید براینکه فعالیت‌ها باید ساماندهی شود، گفت: در سال جهش تولید نباید اراضی بکر و حاصلخیز تغییر کاربری داده شود.

وی اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های استان حدود هشت هزار میلیارد تومان بود که این اعتبارات جدای از اعتبارات عمرانی است و طی سال جاری از نظر وصولی درآمدها عملکرد خوبی داشته‌ایم.

غلامی راد، میزان تورم منتهی به مهرماه در استان را ۲۵ درصد، مشارکت اقتصادی را ۴۴.۷ درصد، نرخ بیکاری تابستان را ۷.۷ درصد، شاغلان بخش کشاورزی ۱۹ درصد، بخش صنعت ۵۳ درصد ذکر کرد.

کد خبر 5065607
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.