پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزش باد شدید و رگبارهای بهاری مهمان امشب و فردای آسمان مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: روز گذشته شاهد افزایش محسوس دمای هوای در استان مازندران بودیم به‌طوری‌که بیشینه دمای هوای ساری به ۳۷درجه رسید که بعد از اهواز با ۴۰و بندرعباس با ۳۷ جز گرم‌ترین مراکز استان‌ بودیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جریانات جنوبی مستقر است و کماکان هوای گرمی انتظار داریم، افزود: از بعدازظهر با نفوذ سامانه ناپایدار به‌تدریج شاهد وزش باد شدید، افزایش ابر و به‌ویژه در ارتفاعات همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: فردا با توجه به شکل‌گیری جریانات شمالی و همراهی ان با امواج تراز میانی انتظار داریم شاهد کاهش نسبی دما، وزش باد و رگبارهای پراکنده در آسمان مازندران باشیم.

اسدی با اعلام اینکه روز جمعه تا شنبه جو پایدار همراه با افزایش دما را در آسمان مازندران خواهیم داشت، تصریح کرد: از شنبه شب با نفوذ سامانه ناپایدار شاهد افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده به‌ویژه در غرب استان هستیم.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز یک‌شنبه با شکل‌گیری جریانات شمالی کاهش دما همراه با رگبار پراکنده اتفاق می‌افتد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز کماکان هوای خنک و آسمان ابری گاهی همراه با بارندگی را خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران طی امشب و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.