پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزارت نیرو درباره سد فینسک پاسخگو باشد/ استانداری مازندران به مباحث فنی و اجرایی ساخت سد ورود کند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: با عملیاتی شدن سد فینسک شاهد یکی از فجایع بزرگ در منطقه هستیم که از جهات مختلف بحران ایجاد خواهد کرد، مهمترین آن خشک شدن تجن و کم آبی سد شهید رجایی و نابودی کشاورزی مسیر این رودخانه که شعاعی چند صد هکتاری است رقم خواهد خورد، البته سالهاست که برای تامین آب سمنان طرح‌ها و ایده‌های مختلف مطرح می‌شود.
روزی در مجلس پنجم طرح انتقال آب از سوادکوه را داشتند که آیت‌الله معلمی نماینده وقت مجلس شورای اسلامی یک تنه مخالفت کرده و جلوی آن را گرفتند، روزی دیگر با داستان افسانه‌ای شیرین‌سازی و انتقال دریای خزز به سمنان و مواردی دیگر تاکنون که احداث سد فینسک عملیاتی می‌شود، همه اینها به زیان مازندران بوده و هست.

مهدی سعادتی رئیس مجمع نمایندگان مازندران در این باره با اشاره به آغازعملیات ساخت سد فینسک در مناطق مرکزی مازندران گفت: اجرای این سد آسیب جدی به ذخایر آبی، بخش کشاورزی و نیز حیات طبیعی مازندران وارد خواهد کرد.

وی اعتراض گسترده کارشناسان و سمن‌های پیشتاز در عرصه اجتماعی و زیست محیطی نسبت به احداث غیراصولی سد فینسک را طبیعی دانست و افزود: وزارت نیرو باید به دغدغه‌های اصولی مردم، مسؤولان و حامیان محیط زیست مازندران  پاسخگو باشد.

نماینده مردم بابل  در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجمع نمایندگان مازندران از تمام ابزار و ظرفیت‌های قانونی در اختیار برای روشن شدن ابعاد این موضوع استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به شکنندگی ساختار زیست محیطی مازندران به دلیل بهره‌مندی از شرایط جغرافیایی منحصر به‌فرد افزود: رعایت الزامات زیست محیطی در اجرای طرح‌های توسعه در مازندران ضرورت دارد.

سعادتی لزوم توجه مسؤولان وزارت نیرو به نگرانی‌های مطرح شده دلسوزان مازندران در خصوص ساخت سد فینسک را یادآور شد و گفت: ملاحظات کارشناسی نباید در فرآیندهای توسعه و ساحت سیاست قربانی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: استانداری مازندران باید به‌صورت ویژه وارد مباحث فنی و اجرایی ساخت سد فینسک در بالا دست سد تجن شود، مجمع نمایندگان مازندران به‌عنوان مرجع نظارتی پیگیری این موضوع را در دستور کار دارد.

وی افزود: هیچ طرح و پروژه‌ای از تامین امنیت و سلامت مردم مهم‌تر نیست و تهدید سامانه‌های زیست محیطی مردم نیز غیر قابل قبول است.//فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.