پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وجود ظرفیت مناسب برای صادرات کاغذ فلوتینگ در چوب و کاغذ مازندران/ انتقاد از واردات بی‌رویه کاغذ به کشور

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مصطفی سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران درباره فعالیت‌های این مجموعه تولیدی اظهار کرد: این مجموعه متعلق به استان مازندران و کشور است و همه باید برای پویایی این شرکت تلاش کنیم.

وی با اعلام اینکه این مجموعه یکی از نمادهای بزرگ تولید استان و کشور است، تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اثرگذاری این مجموعه تولید،افزود: این مجموعه با توجه به حساسیت‌های که دارد با چالش‌های در زمینه تولید مواجه شده است.

وی خاطر نشان کرد: برخی مشکلات مربوط به کشور و برخی دیگر در مدیریت‌ها بوده که دامنگیر این شرکت شده است.

سعیدی اضافه کرد: اصلی‌ترین دغدغه این مجموعه تامین مواد اولیه که به دلیل عدم اجرای درست طرح تنفس جنگل مجموعه ما با چالش مواجه شده است و  و ممانعت برای برداشت درختان شکسته که مصوبه ستاد تسهیل استان را نیز دارد مشکلات جدی برای ما ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از واردات بی‌رویه کاغذ به کشور، افزود: واردکنندگان کاغذ از مالیات بر ارزش افرود معاف هستند اما مجموعه ما برای تامین نیازهای اولیه خویش ملزم به پرداخت مالیات ارزش افزوده هستیم که همین موضوع زمینه رقابت‌پذیری ما با محصولات خارجی را کاهش داده، بحث واردات کشور به دلیل اینکه از مالیات ارزش افزوده معاف است از طرفی ما برای واردت چوب، قطعات و مالیات ارزش افزوده را پرداخت کنیم و این موضوع باعث شده است.

سعیدی ادامه داد: بحث واردات کاغذ در سال جهش تولید بی‌انصافی است که صنعت ما را به چالش بکشاند و از طرفی زمینه نگرانی کارگران این مجموعه را فراهم کند.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران، خاطر نشان کرد: با خروج ماده از ۱۴۱ که در سال گذشته انجام شده تلاش کردیم که موانع تولید این مجموعه را رفع کنیم، استراتژی ما افزایش تولید و تامین نیازمندی‌های کشور است.

سعیدی یادآور شد: شرکت چوب و کاغذ همچنان زنده هست و نفس می‌کشد و همه دست‌اندارکاران استانی و بدنه مجموعه باید همه تلاش خویش را برای پویایی این مجموعه به کار گیرد.

وی از برنامه‌ریزی انجام شده برای صادرات کاغذ فلوتینگ، گفت: این محصول قابلیت صادرات داشته و مورد توجه بسیار از کشورها قرار دارد.

مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران با اشاره به ظرفیت بسیار مناسب نیروی انسانی این مجموعه افزود: امکانات شرکت زمینه اجرای طرح‌های توسعه را دارد و همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر فرصت بسیار مناسب برای واردات چوب و مبادلات تجاری است.

وی اضافه کرد: بخشی از کتاب‌ها درسی امسال مربوط به صنایع چوب و کاغذ بوده ظرفیت برای تولید داریم اما برای تداوم فعالیت نیاز به حمایت‌های جدی داریم.

سعیدی با اعلام اینکه در حال حاضر با شرایط نامناسب مالی و بحران نقدینگی مواجه هستیم، گفت: زیان به وجود آمده از سال ۹۴ ادامه پیدا کرده و تاکنون دامن‌گیر شرکت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه تلاش ما این است که اگر سودی وارد شرکت نکردیم متحمل زیان برای مجموعه نشویم.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یکی از چالش‌های این مجموعه را عدم به روز رسانی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شرکت عنوان کرد و گفت: ۲۰ سال از زمان راه‌اندازی این مجموعه گذشته است که باید زمینه به روزسانی دستگاه‌ها را فراهم کنیم.

 /۸۶۰۰۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.